Valodu mācību joma. Svešvaloda
2020-05-25
Angļu valoda (pirmā svešvaloda)
Sasniedzamie rezultāti, beidzot 3., 6. un 9. klasi, un izmantojamās mācību grāmatas un mācību materiāli
Sasniedzamie rezultāti, beidzot 3.
klasi
1. Mēs sazināmies, klausoties, runājot, lasot un rakstot,
lai uzzinātu un sniegtu informāciju, paustu emocijas un veidotu
attiecības. Katrai saziņas situācijai ir konteksts, kas nosaka
teksta saturu, formu un ietekmē noteiktu valodas līdzekļu izvēli.
Dzimtā valoda ir citu valodu apguves pamats, savukārt citas valodas
palīdz labāk saprast dzimto valodu.
1.1. Saziņa kontekstā
1.1.1. Izmanto apgūtās saziņas stratēģijas, lai noskaidrotu
nezināmo mācību situācijās.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; Step 4 “Max and the
mouse”
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
1.1.2. Stāsta par sevi, savu ģimeni, draugiem, savu
dzīvesvietu. Formulē vienkāršus izteikumus par citu aprakstītu
darbības laiku, vietu un dalībniekiem.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
1.1.3. Uztver un izmanto sev nepieciešamo informāciju
vienkāršos stāstos un aprakstos, atbild uz
jautājumiem.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
1.1.4. Atbilstoši uzvedības un saskarsmes normām parāda vai
pavēsta, ka saprot vai nesaprot dzirdēto/lasīto (piemēram, ar
žestiem vai iegaumētām frāzēm).
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; Step 3 “Clever Rex” un
citi temati
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; Step 1 “My tree house”
un citi temati
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
1.1.5. Iepazīstas ar dažādām emocijām, izmanto emocijzīmes
un vārdus, lai izteiktu savu attieksmi.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; Step 2 “Max and Rex” un citi
temati
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; Step 1 “My tree house”
un citi temati
1.1.6. Ar pedagoga palīdzību vērtē un plāno savu valodu
prasmju apguvi, piemēram, izmantojot Eiropas Valodu portfeli,
ievēro pedagoga ieteikumus.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
1.1.7. Iesaistās īsās sarunās, uzklausa citu viedokļus,
izrāda savu piekrišanu vai nepiekrišanu saziņas situācijai
atbilstošā formā.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
1.1.8. Pamana citu attieksmi, piemēram, patiku/nepatiku,
pauž savas domas un emocijas, izmantojot skaņas, žestus un
iegaumētas frāzes.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
1.1.9. Atpazīst un lieto vienkāršas ikdienas pieklājības
frāzes sasveicinoties, atvadoties, pateicoties.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book (piemēram, Step 2 “Max and
Rex”, Step 3 “Clever Rex”)
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book (piemēram, Step 1, Step
3)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 (piemēram, Lesson
1, Lesson 2)
1.1.10. Uztver vienkāršu, skaidri izteiktu informāciju
(instrukcijas, virsrakstus), atrod nepieciešamo informāciju
digitālā tekstā (piemēram, reklāmā).
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 11 “A trip to the zoo” afiša; Step 13 “Summer
holiday” vēstule)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(piemēram, Lesson 12 anketa, Lesson 31 vēstule)
1.1.11. Uzdod vienkāršus jautājumus un sadarbojas ar citiem
skolēniem un pedagogu, lai noskaidrotu sev nepieciešamo
informāciju.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
2. Valoda un teksti mums palīdz izzināt un saprast pašiem
sevi, apkārtējo vidi un kultūru. Teksta radīšana ir jēgpilns
process, kura laikā autors izmanto savu un citu pieredzi, rada
jaunu informāciju, plāno, veido, pilnveido un prezentē
tekstu.
2.1. Teksts un tekstveide
2.1.1. Kopā ar citiem skolēniem un pedagogu izvēlas tekstus
lasīšanai, atbilstoši paraugam veido un nolasa/norunā
dialogus
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 1 “Lucy and Jim”)
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 6 “Show me your toy”)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(piemēram, Lesson 1)
2.1.2. Klausās un/vai lasa vienkāršus, īsus tekstus
(piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus), atlasa informāciju
un veido ilustrācijas.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 10 Ļet’s make a plane!”)
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 7 “Put on the hat!”)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(peimēram, Lesson 13, Lesson 22)
2.1.3. Izmanto vizuālo materiālu un ķermeņa valodu, lai
iegūtu un sniegtu nepieciešamo informāciju. Meklē un salīdzina
grafiskus apzīmējumus digitālā tekstā, piemēram, krāsa, burtu
lielums.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 11 “Winter”)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(MG ietverti dažādu veidu uzdevumi, piemēram, dziesmas ar kustībām,
lomu spēles, vizuālu materiālu veidošana, grafisku tekstu
(piemēram, afišu) iepazīšana)
2.1.4. Apspriež, vai informācija tīmeklī ir patiesa vai
nepatiesa.
2.1.5. Nosaka teksta veidu, piemēram, dzeja vai
proza.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats (MG
ietverti dažādu tekstu veidi: monologi, dialogi, lomu spēles,
dziesmas, skaitāmpanti)
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (MG
ietverti dažādu tekstu veidi: monologi, dialogi, lomu spēles,
dziesmas, skaitāmpanti)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(MG ietverti dažādu tekstu veidi: monologi, dialogi, lomu spēles,
dziesmas, skaitāmpanti)
2.1.6. Veido domu karti, sarakstu, izmantojot apgūtos
vārdus, frāzes, informāciju un ilustrācijas mācību
grāmatā.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 9 “Jim is hungry”)
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 7 “Put on the hat!”)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(piemēram, Lesson 32)
2.1.7. Norunā īsu, paša radītu tekstu, piemēram, dzejoli,
stāstījumu par sevi, savu ģimeni.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 15 “I love chicken”)
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 10 “My day”)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(piemēram, Lesson 38)
2.1.8. Ar pedagoga atbalstu apgūst mācīšanās stratēģijas
(piemēram, sadarbība, plānošana) un rīkus svešvalodu apguvei
(piemēram, Eiropas Valodu portfeli, e-grāmatu, video un audio
ierakstus).
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats (MG
ietvertas daudzveidīgas mācīšanās stratēģijas: individuāli, pāros,
grupās, izmantojot dažādus uzskates līdzekļus, spēles,
audiomateriālus)
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (MG
ietvertas daudzveidīgas mācīšanās stratēģijas: individuāli, pāros,
grupās, izmantojot dažādus uzskates līdzekļus,
audiomateriālus)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(MG ietvertas daudzveidīgas mācīšanās stratēģijas: individuāli,
pāros, grupās, spēles, izmantojot dažādus uzskates līdzekļus,
audiomateriālus)
3. Valodas ir sistēmiskas. Skaņas un rakstzīmes veido
vārdus, vārdi veido teikumus un izteikumus. Radoši darbojoties ar
skaņām, vārdiem un teikumiem, mēs veidojam izpratni par valodu un
tās uzbūvi.
3.1. Valodas struktūra (teikums, vārds, burts, skaņa,
simbols)
3.1.1. Izmanto mācību grāmatas un bilžu vārdnīcas savas
valodas sistēmas (gramatisko struktūru un vārdu krājuma)
attīstīšanai.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
3.1.2. Atpazīst valodu pēc skaņas, ritma, intonācijas,
žestu lietojuma apgūstamajā valodā un atdarina tos saziņā.
Salīdzina ar savu valodu/kultūru.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
3.1.3. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā
valodā un meklē līdzīgo un atšķirīgo.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(piemēram, Lesson 25)
3.1.4. No vārdu daļām (morfēmām) darina
vārdus.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(piemēram, Lesson 39)
3.1.5. Meklē līdzīgus vārdus (piemēram, vārdus, kas sākas
ar lielo burtu) un atzīmē tos (pasvītro, iekrāso).
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
(piemēram, Step 2 “Back to school”)
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats
(piemēram, Lesson 18)
3.1.6. Pasvītro vai pārraksta vārdus, noskaidro un/vai
pārbauda to nozīmi (ar pedagoga palīdzību).
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
3.1.7. Savieno un atdala vārdus vai vārdu grupas un
teikumus ar saikli "un", lai veidotu stāstījumu. Sadala tekstu
teikumos, izmantojot pieturzīmes. Runā lieto pauzes, lai atdalītu
domas.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
3.1.8. Raksta vienkāršus, īsus teikumus ar atbilstošu vārdu
kārtību, izmantojot paraugus un/vai pedagoga
palīdzību.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
3.1.9. Ar pedagoga palīdzību uzlabo savu
tekstu.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
4. Svešvalodu apguvē skolēns pilnveido savas svešvalodu
prasmes un pakāpeniski pāriet no viena valodas apguves līmeņa uz
nākamo.
4.1. Beidzot 3. klasi, skolēns spēj saprast un lietot
vienkāršus izteikumus un elementāras frāzes, lai nodrošinātu
konkrētas vajadzības. Prot iepazīstināt ar sevi un citiem, uzdot
personiskus jautājumus un atbildēt uz tiem, piemēram, par savu
dzīvesvietu, pazīstamiem cilvēkiem, par lietām, kas pieder. Spēj
elementārā līmenī sazināties, ja otrs runā lēnām, skaidri, un ir
gatavs palīdzēt otram (valodas apguves līmenis A1).
Atsevišķi valodas prasmes elementi var būt dažādos līmeņos.
Velta Matisāne, Zane Kremptone;
Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila;
Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne,
Start the Challenge, Form 3 , jebkurš
temats
Ieteicamie papildmateriāli
Mazais špiks angļu valodā, 1 (alfabēts,
skaitļa vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 2 (lietvārds,
vietniekvārdi, pretstati, formas, krāsas)
Mazais špiks angļu valodā, 3 (prievārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 4 (darbības
vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 5 (pieturzīmes,
lielo sākumburtu lietošana)
Mazais špiks angļu valodā, 6 (valstis,
valodas, tautības, saīsinājumi)
Plakāts. Angļu valoda. Verbs
Plakāts. Angļu valodas alfabēts
sākumskolai
Sižetiskie attēli angļu valodā (autore Sintija
Buhanovska)
Angļu-latviešu vārdnīca jaunāko klašu skolēniem
(autore Ieva Strongina)
Angļu-latviešu, latviešu-angļu mācību vārdnīca
(autores Rasma Mozere un Austra Millere)
Ilustrētā angļu-latviešu-krievu vārdnīca
Mani pirmie 1000 vārdi angļu valodā (sast.
Hetere Emerija)
Jump with Johnny the Rabbit! Angļu valoda 6-8 gadi. Mācību
grāmata (autore Sintija Buhanovska)
Jump with Johnny the Rabbit! Angļu valoda 6-8 gadi. Darba
burtnīca (autore Sintija Buhanovska)
Jump with Johnny the Rabbit! Angļu valoda 6-8 gadi.
Rokasgrāmata vecākiem un skolotājiem (autore Sintija
Buhanovska)
Birdie Tom. Storybook (autore Juta
Stīla)
Krāso un mācies angļu valodu (autores Inese
Sudare un Zane Žagare-Zaķīte)
Latviešu tautas pasakas latviski un angliski. Latvian
Folktales in Latvian and in English
Sasniedzamie rezultāti, beidzot 6. klasi
1. Mēs sazināmies, klausoties, runājot, lasot un
rakstot, lai uzzinātu un sniegtu informāciju, paustu emocijas un
veidotu attiecības. Katrai saziņas situācijai ir konteksts, kas
nosaka teksta saturu, formu un ietekmē noteiktu valodas līdzekļu
izvēli. Dzimtā valoda ir citu valodu apguves pamats, savukārt citas
valodas palīdz labāk saprast dzimto valodu.
1.1. Saziņa kontekstā
1.1.1. Lieto apgūstamo valodu citās mācību jomās, lai
atrastu nepieciešamo informāciju dažādos avotos, izmanto dažādas
domāšanas stratēģijas (piemēram, salīdzināšanu).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 4 “At School”,
Exercise 2.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 4 Lesson 17 “A
Busy Day or Moving” Exercise 3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 6 “Animals in the Wild and Captivity”,
Exercise 4.
1.1.2. Stāsta par savām interesēm, zināmām darbībām
(reālām un izdomātām), apraksta tuvāko apkārtni, pamana tajā
dažādas valodas un kultūras, formulē vienkāršus secinājumus,
izmantojot paraugus.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 11 “I want to be
a pilot”, Exercise 1, Exercise 3; Lesson 18 “He works for a TV
company” Exercise 5.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 8 Lesson 36 “No
Whining” Exercise 3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 4 Section 4 “Problems, Problems, Problems…”,
Exercise 2, Exercise 3.
1.1.3. Saskata notikumu secību īsos stāstos un
vienkāršos aprakstos. Uztver galveno domu, parāda savu izpratni
(piemēram, atbildot uz iepriekš paredzamiem
jautājumiem).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 33 “I want to
cook an omelette”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Ināra Flečere.
New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats,
piemēram, Unit 7 Lesson 34 “The Birthday Present” Exercise 1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 5 Section 1 “DIY or Do it Yourself”,
Exercise 5.
1.1.4. Atbilstoši uzvedības un saskarsmes normām
pavēsta, ka saprot vai nesaprot dzirdēto/lasīto, lūdz paskaidrot
vai atkārtot.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 3 “I like
painting”, Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 23 “On
the Hill” Exercises 3–4.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 5 Section 4 “Lauren’s Day”, Exercises
1–2.
1.1.5. Pauž savu attieksmi vienkāršos
teikumos.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 11 “I want to be
a pilot”, Exercise 1, Exercise 5.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 27
“Opinion Poll” Exercises 3–5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 6 Section 3 “At the Zoo”, Exercise 6.
1.1.6. Izvērtē savus sasniegumus valodu apguvē, nosaka
valodas apguves stiprās un vājās puses. Plāno savu valodu prasmju
apguvi, piemēram, izmantojot Eiropas Valodu
portfeli.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 28 “The
English Lesson” Exercise 5.
1.1.7. Iesaistās īsās sarunās par tematiem, kas
interesē. Uzklausa citu viedokļus, saskata līdzīgo un atšķirīgo,
izsaka savu piekrišanu vai nepiekrišanu saziņas situācijai
atbilstošā formā.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 22 “Let’s go by
plane”, Exercise 2, Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 27
“Opinion Poll” Exercises 3–6.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 5 “Travelling”, Exercise 3.
1.1.8. Novēro citu attieksmi, pauž savas domas un
emocijas atbilstoši saziņas situācijai un tās paskaidro, izmantojot
vienkāršas frāzes un neverbālus saziņas līdzekļus.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 34 “Good
manners”, Exercise 2, Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 27
“Opinion Poll” Exercises 3–6.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 5 Section 3 “School Lunches”, Exercises
5–6.
1.1.9. Atpazīst un lieto pieklājības frāzes ikdienas
saziņas situācijās (piemēram, apsveicot svētkos).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 35 “At the
birthday party”.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 7 Lesson 31
“Invitation” Exercise 7.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 7 Section 3 “Could you tell me a Fairy
Tale?”, Exercise 1.
1.1.10. Izmanto virtuālo vidi informācijas meklēšanā un
uzkrāšanā par sev tuviem tematiem, lietojot balstvārdus. Sazinās un
sadarbojas, izmantojot dažādus meklētājrīkus mācību
mērķiem.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 21 “When does it
open?”, Exercises 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 7 Lesson 34 “The
Birthday Present” Exercise 6.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 2 Section 1 “British or English?”, Exercise
3.
1.1.11. Uzdod dažādus jautājumus un sadarbojas ar
citiem, lai noskaidrotu informāciju par citiem cilvēkiem, viņu
darbībām un motivāciju.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 4 “At School”,
Exercise 1, Exercise 2.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 1 Lesson 1 “The
Weekend” Exercises 4–6.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 2 Section 3 “Teens in Britain”, Exercise
7.
2. Valoda un teksti mums palīdz izzināt un saprast
pašiem sevi, apkārtējo vidi un kultūru. Teksta radīšana ir jēgpilns
process, kura laikā autors izmanto savu un citu pieredzi, rada
jaunu informāciju, plāno, veido, pilnveido un prezentē
tekstu.
2.1. Teksts un tekstveide
2.1.1. Kopā ar citiem skolēniem veido dialogus, īsus
tekstus un dramatizējumus par starpkultūru jautājumiem, sagatavo
priekšnesumu, veido audio/video ierakstus.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 34 “Good
manners”, Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 8 Lesson 37 “At
the Grocery” Exercises 3–5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 5 Section 2 “At the Cafe”, Exercises
4–6.
2.1.2. Klausās vai lasa vienkāršus tekstus, meklē un
izvēlas sev nepieciešamo informāciju dažādos tekstos (piemēram,
sludinājumos, aprakstos, intervijās).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 6 “What’s on
TV?”, Exercise 2.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 26
“Alice’s Timetable” Exercise1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 2 Section 2 “Orange Men”, Exercise 8.
2.1.3. Izmanto vienkāršus grafikus un ilustrācijas,
virsrakstus, lai iegūtu sev nepieciešamo informāciju, izvēloties
dažādus informācijas avotus. Uztver un veido digitālu tekstu,
izmantojot attēlus un skaņu ierakstus.
Velta Matisāne.
Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 12 “I want
to see”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 28 “The
English Lesson” Exercises 1–3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 3 Section 1 “Earth Day”, Exercise 1.
2.1.4. Atbilstoši noteiktiem kritērijiem apspriež informācijas ticamību tīmeklī (piemēram, sociālajos tīklos).
2.1.5. Nosaka dažādu tekstu veidus un mērķus (piemēram,
izglītojošs, informatīvs, reklāmraksts). Atšķir sarunvalodu no
literārās valodas.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 6 “What’s on
TV?”.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 27
“Opinion Poll” Exercise 1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 4 Section 1 “Have you been to...? When did
you go there?”, Exercise 8
2.1.6. Veido domu karti, sarakstu, balstvārdus,
rindkopas, īsi apraksta izdomātus vai reālus notikumus, pagātnē
paveikto vai personiski pieredzēto.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 7 “Dan’s school
day”, Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 29 “The
Telephone Conversation” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 3 Section 1 “Earth Day”, Exercise 9.
2.1.7. Veido savu tekstu par tuvāko apkārtni, ikdienas
darbībām, interesēm, izmantojot informāciju no vairākiem avotiem un
ievērojot autortiesības, un to publisko.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 24 “Glasgow”,
Exercise 1.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 4 Lesson 17 “A
Busy Day or Moving” Exercise 3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 2 Section 3 “Teens in Britain”, Exercise
7.
2.1.8. Ar pedagoga atbalstu izmanto mācīšanās
stratēģijas un rīkus svešvalodu apguvei (piemēram, Eiropas Valodu
portfeli, e-grāmatu, video un audio ierakstus, interaktīvos valodas
testus).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 5 “You’re late,
Nick”.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 23 “On
the Hill” Exercise 1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 3 Section 1 “Earth Day”, Exercise 9.
3. Valodas ir sistēmiskas. Skaņas un rakstzīmes veido
vārdus, vārdi veido teikumus un izteikumus. Radoši darbojoties ar
skaņām, vārdiem un teikumiem, mēs veidojam izpratni par valodu un
tās uzbūvi.
3.1. Valodas struktūra (teikums, vārds, burts, skaņa,
simbols)
3.1.1. Izmanto vārdnīcas, lasāmgrāmatas, paraugus/piemērus
mācību grāmatā savas valodas sistēmas (gramatisko struktūru un
vārdu krājuma) attīstīšanai.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 28 “Riddles”;
Lesson 33 “I want to cook an omelette” Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Lesson 14 “A
Devoted Friend” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 3 Section 3 “Do you Care for the
Environment? Go by Bike”, Exercise 3.
3.1.2. Salīdzina dažādas intonācijas, uzsvarus un žestus
apgūstamajā valodā ar savu valodu/kultūru. Izmanto tos
saziņā.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 1 Lesson 4 “The
Weekend” Exercise 2.
3.1.3. Salīdzina internacionālismus un īpašvārdus
dzimtajā un apgūstamajā valodā un meklē līdzīgo un
atšķirīgo.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 13 “How do you
spell it?”, Exercise 1; Lesson 24 “Glasgow”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 25
“Revision” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 2 Section 1 “British or English?”, Exercise
2
3.1.4. No vārdu daļām (morfēmām) darina vārdus,
salīdzina to nozīmi ar zināmajiem. Meklē līdzīgus vārdus un izmanto
tos (piemēram, veidojot savu vārdnīcu).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book
1 jebkurš temats, piemēram, Lesson 3 Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 23 “On
the Hill” Exercises 3–4.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 3 Section 2 “What’s the Weather Like?”,
Exercise 4.
3.1.5. Atpazīst vārdšķiras (lietvārds, vietniekvārds,
darbības vārds).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book
2 jebkurš temats, piemēram, Lesson 25 Exercise 1,
Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 24 “On
the Phone” Exercise 1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 7 Section 3 “Could you tell me a fairy
tale?”, Exercise 4.
3.1.6. Pieraksta vārdus un frāzes, ko saprot, izsaka
minējumus par to, ko nesaprot.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book
1 jebkurš temats, piemēram, Lesson 1 Exercise 2.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Lesson 15
“Revision” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 3 Section 3 “Do you care for the
environment? Go by bike”, Exercise 3.
3.1.7. Savieno vārdus vai vārdu grupas ar
saistītājvārdiem, piemēram, "un", "bet", "tāpēc ka", lai secīgi
izklāstītu vienkāršu stāstu vai kaut ko aprakstītu. Lieto pauzes un
interpunkciju, lai atdalītu domas.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 32 “The boy
scouts”, Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 10 Lesson 48 “At
the Funfair” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 7 Section 4 “Be Yourself”, Exercise 5.
3.1.8. Raksta vienkāršus teikumus, izmantojot apgūtos
teikumu struktūras paraugus un atbilstošu vārdu
kārtību.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book
2 jebkurš temats, piemēram, Lesson 23 Exercise
4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 2 Lesson 10
“Revision” Exercises 1–2.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 6 Section 4 “Circus Animals”, Exercise
7.
3.1.9. Uzlabo pareizrakstību un valodas lietojumu savā
tekstā, izmantojot informācijas un komunikācijas
tehnoloģijas.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book
2 jebkurš temats, piemēram, Lesson 25 Exercise
3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 9 Lesson 45
“Revision” Exercise 3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš
temats, piemēram, Unit 4 Section 4 “Problems, Problems, Problems…”,
Exercises 6–8.
4. Svešvalodu apguvē skolēns pilnveido savas svešvalodu
prasmes un pakāpeniski pāriet no viena valodas apguves līmeņa uz
nākamo.
4.1. Beidzot 6. klasi, skolēns spēj saprast atsevišķus
teikumus un bieži lietotus izteicienus par aktuāliem sadzīves
jautājumiem (piemēram, informāciju par sevi un ģimeni, iepirkšanos,
tuvāko apkārtni, darba iespējām). Spēj sazināties situācijās, kurās
notiek vienkārša informācijas apmaiņa par zināmiem jautājumiem.
Spēj vienkāršos vārdos pastāstīt par sevi, tuvāko apkārtni, izteikt
savas vajadzības (valodas apguves līmenis A2).
Apgūstot otro svešvalodu no 4. klases, beidzot 6. klasi,
skolēns var sasniegt vismaz valodas prasmes līmeni A1. Atsevišķi
valodas prasmes elementi var būt dažādos līmeņos.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s
Book
Anita Pastare. Start the Challenge. Form 4. Teacher’s
Guide
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book
1
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book
2
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s
Book
Irina Bučinska. New Challenge Form 5. Teacher’s
Guide
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5.
Tests
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Activity Book
1
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Activity Book
2
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6.
Tests
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6. Activity
Book
Ieteicamie papildmateriāli
Mazais špiks angļu valodā, 1 (alfabēts, skaitļa
vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 2 (lietvārds,
vietniekvārdi, pretstati, formas, krāsas)
Mazais špiks angļu valodā, 3 (prievārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 4 (darbības
vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 5 (pieturzīmes,
lielo sākumburtu lietošana)
Mazais špiks angļu valodā, 6 (valstis, valodas,
tautības, saīsinājumi)
Lielais špiks angļu valodā (sast. Iveta
Vītola)
Plakāts. Angļu valoda. Verbs
Sižetiskie attēli angļu valodā (autore Sintija
Buhanovska)
Easy–Peasy English (autore Sintija
Buhanovska)
Angļu–latviešu vārdnīca jaunāko klašu skolēniem
(autore Ieva Strongina)
Angļu–latviešu, latviešu-angļu mācību vārdnīca
(autores Rasma Mozere un Austra Millere)
Jaunā latviešu–angļu vārdnīca (autors Andrejs
Veisbergs)
Ilustrētā angļu–latviešu–krievu vārdnīca
Īsa rokasgrāmata angļu valodas gramatikā
(autori Kārlis Buks, Elza Rusmane)
Mazā angļu valodas rokasgrāmata (autore Dace
Dumpe)
Angļu valoda. Gramatika kabatā (sast. Santa
Svaža)
English for everyone. Gramatikas
rokasgrāmata
Mani pirmie 1000 vārdi angļu valodā (sast.
Hetere Emerija)
Birdie Tom. Storybook (autore Juta Stīla)
Latviešu tautas pasakas latviski un angliski.
Latvian Folktales in Latvian and in English
Mācīšanās prasmes. Ilustrēta rokasgrāmata
(autore Kerola Vordermane)
Sasniedzamie rezultāti, beidzot 9. klasi
1. Mēs sazināmies, klausoties, runājot, lasot un
rakstot, lai uzzinātu un sniegtu informāciju, paustu emocijas un
veidotu attiecības. Katrai saziņas situācijai ir konteksts, kas
nosaka teksta saturu, formu un ietekmē noteiktu valodas līdzekļu
izvēli. Dzimtā valoda ir citu valodu apguves pamats, savukārt citas
valodas palīdz labāk saprast dzimto valodu.
1.1. Saziņa kontekstā
1.1.1. Apzināti izmanto daudzveidīgas domāšanas stratēģijas
(piemēram, nosakot cēloņu un seku sakarības) valodu apguvē un
izziņai citās mācību jomās, meklējot un salīdzinot nepieciešamo
informāciju dažādās valodās un avotos.
Velta
Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 10 “Flight Titbits”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 22 “The Countryside”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 10 “A Better Food?” grupu darbs.
1.1.2. Stāsta par apkārtējo pasauli, savām interesēm, nākotnes
nodomiem, ceļojumiem, kultūras pasākumiem. Formulē secinājumus un
loģiskus spriedumus par kopīgo un atšķirīgo dažādās valodās un
kultūrās, izmantojot savu pieredzi.
Velta Matisāne,
Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 5 “Going on a Trip”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 2 “The Sporting Body” Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 17 “What next? Decisions at 16”, Exercises
1–3.
1.1.3. Saskata un salīdzina sakarības, notikumu secību tekstā,
tabulās. Uztver un formulē galveno domu, paskaidro teksta nolūku
(piemēram, paziņojumos un sludinājumos).
Velta
Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Unit 4 “Discover Australia”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 19 “I Want to be a...”.
1.1.4. Atbilstoši uzvedības un saskarsmes normām pavēsta, ka saprot
dzirdēto/lasīto (piemēram, formulējot sarunas biedra teikto saviem
vārdiem), bet, ja nesaprot teikto, lūdz sarunu partneri to
paskaidrot vai precizēt.
Velta Matisāne, Irina
Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 25 “Thomas Alva
Edison”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska.
Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 8 “Revision” Exercise 2.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 20 “Revision” Exercise 2.
1.1.5. Pauž savu attieksmi un paskaidro to.
Velta
Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 19 “Electronic Means of Communication”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 10 “Rules for Students. Rules for
Teachers” Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina
Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 2 “Cross-Culture Links”, grupu darbs.
1.1.6. Patstāvīgi novērtē savus valodu apguves līmeņus un
mērķtiecīgi plāno savu valodu prasmju apguvi.
Velta
Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 32 “Revision”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 2 “The Sporting Body” Exercise 2.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 5 “Focus on Speaking” Exercise 4.
1.1.7. Iesaistās sarunās par sev interesējošiem vai zināmiem
tematiem. Noskaidro citu attieksmi un uzklausa citu viedokļus,
salīdzina tos ar saviem uzskatiem un sniedz atgriezenisko saiti,
arī virtuālajā vidē.
Velta Matisāne, Irina Bučinska.
Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 19 “Electronic Means of Communication”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food” Exercises
1–2.
Velta Matisāne, Irina Bučinska.
Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 4 “Cross-Culture Links” Exercise 2.
1.1.8. Analizē citu attieksmi, pauž savas domas un emocijas jaunā
kontekstā, izmantojot verbālus un neverbālus saziņas
līdzekļus.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 23 “Socialising is not so Easy”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 6 “Manners”.
Velta
Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 6 “Miscellaneous”.
1.1.9. Atpazīst un lieto pieklājības frāzes dažādās saziņas
situācijās (piemēram, uzrunājot pieaugušos).
Velta
Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 “Cross–Culture
Links”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska.
Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 13 “Relationships in the Family”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book jebkurš temats, izmantojot Appendix “Linking
Words and Expressions”.
1.1.10. Patstāvīgi izvēlas tekstus virtuālajā vidē par sev
interesējošām tēmām, izvērtē iegūtās informācijas ticamību,
atsaucas uz informācijas avotu. Sazinās un sadarbojas, izmantojot
dažādus rīkus un paņēmienus informācijas iegūšanai, mācībām,
izklaidei.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 15 “Caring for Australian Wildlife”
Exercise 3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska.
Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 16 “Revision”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 4 “Revision” Exercise 3.
1.1.11. Līdzdarbojas projektos un sadarbojas ar citiem kopēja mērķa
sasniegšanai starpkultūru situācijās.
Velta
Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 29 “A Young Nation with a Colourful
History”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska.
Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 13 “Relationships in the Family”, grupu
darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska.
Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 23 “People’s Interests and Hobbies”, grupu
darbs.
2. Valoda un teksti mums palīdz izzināt un saprast
pašiem sevi, apkārtējo vidi un kultūru. Teksta radīšana ir jēgpilns
process, kura laikā autors izmanto savu un citu pieredzi, rada
jaunu informāciju, plāno, veido, pilnveido un prezentē
tekstu.
2.1. Teksts un tekstveide
2.1.1. Apspriež un analizē sabiedrībā aktuālas tēmas, veido
diskusijas, intervijas, iestudējumus, veido audio/video
ierakstus.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 27 “Superheroes”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 16 “Revision”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 21 “We in Europe” projekta darbs.
2.1.2. Klausās vai lasa tekstus (piemēram, diskusijas, ziņu
ierakstus, vēstules, brošūras) par dažādām tēmām, salīdzina tekstu
veidus un izmanto iegūto informāciju mācību
vajadzībām.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 29 “A Young Nation with a Colourful
History”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 23 “Neighbours” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 13 “Money for Morality”.
2.1.3. Izmanto vienkāršus grafikus un ilustrācijas,
virsrakstus, lai iegūtu un sakārtotu sev nepieciešamo informāciju,
izvēloties drošus informācijas avotus. Veido digitālu tekstu,
izmantojot grafiskos apzīmējumus. Pārveido digitālu tekstu no viena
veida citā, piemēram, tabulas, shēmas, skaņu ierakstus vai
attēlus.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lsson 30 “Maoritanga”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food” grupu
darbs, projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 2 “For a Few Coins a Day” Exercise 3.
2.1.4. Izvērtē informācijas ticamību tīmeklī, piemēram,
ziņu portālos un sociālajos tīklos, un pārbauda avotus. Atbildīgi
apmainās ar informāciju (ieraksti emuārā, komentāri
forumā).
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 31 “So Much to See in a Small
Country”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 20 “Revision” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 4 “Revision” Exercise 3.
2.1.5. Nosaka un izprot dažādu tekstu uzbūves principus un
mērķus (piemēram, daiļliteratūra, publicistika, zinātniskā
literatūra), to stilistisko nokrāsu (piemēram, lietišķs,
humoristisks) un formalitātes līmeni.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 16 “Revision” dzeja.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on
Writing”
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 23 “People’s Interests and Hobbies”.
2.1.6. Raksta stāstus par dažādām tēmām, izmantojot apgūtos
teksta organizēšanas paņēmienus (piemēram, domu karti, shēmas),
veido sava teksta melnrakstu, to uzlabo un papildina. Apraksta
pieredzētos notikumus, to dalībniekus un viņu lomas, atklājot savu
attieksmi un emocijas.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 4 “Revison” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 20 “Revision” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on
Writing”.
2.1.7. Apkopo vairākus tekstus un tos radoši izmanto sava
teksta veidošanā, ievērojot autortiesības, un to publisko. Atbild
uz jautājumiem.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 6 “Travel Tips” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 17 “Kanata” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Lesson 3 “Newspaper Stories”.
2.1.8. Uzņemas atbildību par savas runas un rakstu pratības
pilnveidi. Patstāvīgi izvēlas un izmanto mācīšanās stratēģijas
atbilstoši saziņas situācijai un mācību mērķiem.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 5 “Going on a Trip”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Unit 5 “Focus on Speaking”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on
Writing”, Unit 5 “Focus on Speaking”.
3. Valodas ir sistēmiskas. Skaņas un rakstzīmes veido
vārdus, vārdi veido teikumus un izteikumus. Radoši darbojoties ar
skaņām, vārdiem un teikumiem, mēs veidojam izpratni par valodu un
tās uzbūvi.
3.1. Valodas struktūra (teikums, vārds, burts, skaņa,
simbols)
3.1.1. Patstāvīgi izvēlas un izmanto dažādus tekstus,
skaidrojošās vārdnīcas un citus avotus savas valodas sistēmas
attīstīšanai.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 8 “Revision” Exercise 3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 5 “The Famous Lady” Exercises 1–2.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 1 “Spreading the
News in the US”.
3.1.2. Pēta un apspriež apgūstamajai valodai raksturīgo
ķermeņa valodu un intonāciju empātijas izteikšanai un citu
attieksmes noskaidrošanai. Salīdzina to ar savu valodu/kultūru.
Novērtē runātāja izrunas īpatnības.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 14 “RAFS Girls”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 3 “How are you?” Exercise 1.
3.1.3. Salīdzina valodas sistēmu aprakstošos terminus
dzimtajā un apgūstamajā valodā, analizē līdzīgo un
atšķirīgo.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Unit 1 “Cross–Culture Links”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 20 “Revision” grupu darbs, projekta
darbs.
3.1.4. No vārdiem un vārdu daļām (morfēmām) veido
salikteņus un tos radoši lieto savā tekstā. Meklē un izmanto
sinonīmus un antonīmus, noskaidro nozīmju
atšķirības.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 21 “Helsinki”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 5 “Focus on Speaking”, Exercises 1–2.
3.1.5. Atpazīst vārdus pēc to uzbūves, vārdšķiras un
teikumu veidus un klasificē tos pēc pazīmēm. Skaidro atšķirības to
lietojumā.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food” Exercise
3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 11 “A Better
Body?”.
3.1.6. Pieraksta vārdus un frāzes, ko saprot, izsaka
minējumus par to, ko nesaprot, noskaidro nesaprastā
nozīmi.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 4 “Revision” Exercise 3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food” Exercise
1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 15 “Money
Matters”.
3.1.7. Savieno vārdus, vārdu grupas un teikumus, prasmīgi
izmantojot dažādus saistītājvārdus, piemēram, "jo", "kad", "kas",
"kur", lai veidotu loģiski saistītu tekstu. Apzināti lieto dažāda
garuma pauzes runā un izvēlas atbilstošu interpunkciju savu domu
izteikšanai rakstos.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 5 “Going on a Trip”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Unit 2 “Cross–Culture Links” Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on
Writing”.
3.1.8. Veido dažādu veidu teikumus, radoši izmantojot
apgūtos teikumu struktūras paraugus, atbilstošu vārdu kārtību
vienkāršos un saliktos teikumos.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book Lesson 11 “Space Voyagers” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 20 “Revision” Exercises 1–3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on
Writing”.
3.1.9. Izvērtē un rediģē savus un citu tekstus (piemēram,
piedāvā sinonīmus), izmantojot informācijas un komunikācijas
tehnoloģijas.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book Lesson 20 “Revision” projekta darbs.
4. Svešvalodu apguvē skolēns pilnveido savas svešvalodu
prasmes un pakāpeniski pāriet no viena valodas apguves līmeņa uz
nākamo.
4.1. Beidzot 9. klasi, skolēns spēj saprast svarīgāko
skaidros izteikumos literārā valodā par zināmiem tematiem tekstos,
kas saistīti ar darbu, skolu, brīvo laiku. Spēj gandrīz vienmēr
tikt galā situācijās, kādas var rasties, ceļojot pa vietām, kur
runā apgūstamajā valodā. Spēj izveidot vienkāršu, saistītu tekstu
par tuviem vai personīgi interesējošiem tematiem. Spēj aprakstīt
pieredzēto, notikumus, sapņus, cerības un centienus, īsi pamatot un
paskaidrot savus uzskatus, plānus (valodas apguves līmenis
B1).
Apgūstot otro svešvalodu no 4. klases, beidzot 9. klasi,
atkarībā no izmantotā stundu skaita skolēns var sasniegt valodas
prasmes A2–B1 līmeni. Atsevišķi valodas prasmes elementi var būt
dažādos līmeņos.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s
Book
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Activity Book
1
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Activity Book
2
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7.
Tests
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Teacher’s
Guide
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s
Book
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Activity Book
1
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Activity Book
2
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8.
Tests
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Teacher’s
Guide
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s
Book
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Activity Book
1
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Activity Book
2
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9.
Tests
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Teacher’s
Guide
Ieteicamie papildmateriāli
Mazais špiks angļu valodā, 1
(alfabēts, skaitļa vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 2
(lietvārds, vietniekvārdi, pretstati, formas, krāsas)
Mazais špiks angļu valodā, 3
(prievārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 4
(darbības vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 5
(pieturzīmes, lielo sākumburtu lietošana)
Mazais špiks angļu valodā, 6
(valstis, valodas, tautības, saīsinājumi)
Lielais špiks angļu valodā
(sast. Iveta Vītola)
Sižetiskie attēli angļu valodā
(autore Sintija Buhanovska)
Easy–Peasy English (autore
Sintija Buhanovska)
Tiešsaistes vingrinājumu krājums “Do the
Test and Be the Best!” 9. klašu skolēniem (autore
Sintija Buhanovska)
Angļu–latviešu, latviešu-angļu mācību
vārdnīca (autores Rasma Mozere un Austra
Millere)
Jaunā latviešu–angļu vārdnīca
(autors Andrejs Veisbergs)
Ilustrētā angļu–latviešu–krievu
vārdnīca
Īsa rokasgrāmata angļu valodas
gramatikā (autori Kārlis Buks, Elza Rusmane)
Mazā angļu valodas
rokasgrāmata (autore Dace Dumpe)
Angļu valoda. Gramatika kabatā
(sast. Santa Svaža)
Angļu un latviešu sakāmvārdi un parunas.
English&Latvian Proverbs and Sayings (sastādītāja
Gunta Štrauhmane)
English for everyone. Gramatikas
rokasgrāmata
Angļu valoda nav vienkārša. English is not
Easy (autore Lusi Gutjerresa)
Mācīšanās prasmes. Ilustrēta
rokasgrāmata (autore Kerola Vordermane)
Brems Stokers. Drakula. Dracula
Daniels Defo. Robinsons Krūzo. Robinson
Crusoe
Roberts Lūiss Stīvensons. Bagātību sala. Treasure
Island
Marks Tvens. Toma Sojera piedzīvojumi. The Adventures of
Tom Sawyer
Death in the Clouds. Nāve
mākoņos. Pēc Agatas Kristi romāna
The Great Gatsby. Lieliskais
Getsbijs. Pēc Frānsisa Skota Ficdžeralda romāna
Sense and Sensibility. Prāts un
jūtas. Pēc Džeinas Ostinas romāna
Pride and Prejudice. Lepnums un
aizspriedumi. Pēc Džeinas Ostinas romāna