Valodu mācību joma. Svešvaloda

2020-05-25

Angļu valoda (pirmā svešvaloda)

Sasniedzamie rezultāti, beidzot 3., 6. un 9. klasi, un izmantojamās mācību grāmatas un mācību materiāli

Beidzot 3. klasi

Beidzot 6. klasi

Beidzot 9. klasi


Sasniedzamie rezultāti, beidzot 3. klasi

1. Mēs sazināmies, klausoties, runājot, lasot un rakstot, lai uzzinātu un sniegtu informāciju, paustu emocijas un veidotu attiecības. Katrai saziņas situācijai ir konteksts, kas nosaka teksta saturu, formu un ietekmē noteiktu valodas līdzekļu izvēli. Dzimtā valoda ir citu valodu apguves pamats, savukārt citas valodas palīdz labāk saprast dzimto valodu.
1.1. Saziņa kontekstā
1.1.1. Izmanto apgūtās saziņas stratēģijas, lai noskaidrotu nezināmo mācību situācijās.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; Step 4 “Max and the mouse”
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

1.1.2. Stāsta par sevi, savu ģimeni, draugiem, savu dzīvesvietu. Formulē vienkāršus izteikumus par citu aprakstītu darbības laiku, vietu un dalībniekiem.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

1.1.3. Uztver un izmanto sev nepieciešamo informāciju vienkāršos stāstos un aprakstos, atbild uz jautājumiem.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

1.1.4. Atbilstoši uzvedības un saskarsmes normām parāda vai pavēsta, ka saprot vai nesaprot dzirdēto/lasīto (piemēram, ar žestiem vai iegaumētām frāzēm).
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; Step 3 “Clever Rex” un citi temati
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; Step 1 “My tree house” un citi temati
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

1.1.5. Iepazīstas ar dažādām emocijām, izmanto emocijzīmes un vārdus, lai izteiktu savu attieksmi.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; Step 2 “Max and Rex” un citi temati
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; Step 1 “My tree house” un citi temati

1.1.6. Ar pedagoga palīdzību vērtē un plāno savu valodu prasmju apguvi, piemēram, izmantojot Eiropas Valodu portfeli, ievēro pedagoga ieteikumus.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

1.1.7. Iesaistās īsās sarunās, uzklausa citu viedokļus, izrāda savu piekrišanu vai nepiekrišanu saziņas situācijai atbilstošā formā.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

1.1.8. Pamana citu attieksmi, piemēram, patiku/nepatiku, pauž savas domas un emocijas, izmantojot skaņas, žestus un iegaumētas frāzes.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

1.1.9. Atpazīst un lieto vienkāršas ikdienas pieklājības frāzes sasveicinoties, atvadoties, pateicoties.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book (piemēram, Step 2 “Max and Rex”, Step 3 “Clever Rex”)
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book (piemēram, Step 1, Step 3)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 (piemēram, Lesson 1, Lesson 2)

1.1.10. Uztver vienkāršu, skaidri izteiktu informāciju (instrukcijas, virsrakstus), atrod nepieciešamo informāciju digitālā tekstā (piemēram, reklāmā).
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 11 “A trip to the zoo” afiša; Step 13 “Summer holiday” vēstule)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (piemēram, Lesson 12 anketa, Lesson 31 vēstule)

1.1.11. Uzdod vienkāršus jautājumus un sadarbojas ar citiem skolēniem un pedagogu, lai noskaidrotu sev nepieciešamo informāciju.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

2. Valoda un teksti mums palīdz izzināt un saprast pašiem sevi, apkārtējo vidi un kultūru. Teksta radīšana ir jēgpilns process, kura laikā autors izmanto savu un citu pieredzi, rada jaunu informāciju, plāno, veido, pilnveido un prezentē tekstu.
2.1. Teksts un tekstveide
2.1.1. Kopā ar citiem skolēniem un pedagogu izvēlas tekstus lasīšanai, atbilstoši paraugam veido un nolasa/norunā dialogus
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 1 “Lucy and Jim”)
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 6 “Show me your toy”)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (piemēram, Lesson 1)

2.1.2. Klausās un/vai lasa vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus), atlasa informāciju un veido ilustrācijas.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 10 Ļet’s make a plane!”)
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 7 “Put on the hat!”)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (peimēram, Lesson 13, Lesson 22)

2.1.3. Izmanto vizuālo materiālu un ķermeņa valodu, lai iegūtu un sniegtu nepieciešamo informāciju. Meklē un salīdzina grafiskus apzīmējumus digitālā tekstā, piemēram, krāsa, burtu lielums.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 11 “Winter”)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (MG ietverti dažādu veidu uzdevumi, piemēram, dziesmas ar kustībām, lomu spēles, vizuālu materiālu veidošana, grafisku tekstu (piemēram, afišu) iepazīšana)

2.1.4. Apspriež, vai informācija tīmeklī ir patiesa vai nepatiesa.
2.1.5. Nosaka teksta veidu, piemēram, dzeja vai proza.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats (MG ietverti dažādu tekstu veidi: monologi, dialogi, lomu spēles, dziesmas, skaitāmpanti)
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (MG ietverti dažādu tekstu veidi: monologi, dialogi, lomu spēles, dziesmas, skaitāmpanti)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (MG ietverti dažādu tekstu veidi: monologi, dialogi, lomu spēles, dziesmas, skaitāmpanti)

2.1.6. Veido domu karti, sarakstu, izmantojot apgūtos vārdus, frāzes, informāciju un ilustrācijas mācību grāmatā.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 9 “Jim is hungry”)
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 7 “Put on the hat!”)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (piemēram, Lesson 32)

2.1.7. Norunā īsu, paša radītu tekstu, piemēram, dzejoli, stāstījumu par sevi, savu ģimeni.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 15 “I love chicken”)
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 10 “My day”)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (piemēram, Lesson 38)

2.1.8. Ar pedagoga atbalstu apgūst mācīšanās stratēģijas (piemēram, sadarbība, plānošana) un rīkus svešvalodu apguvei (piemēram, Eiropas Valodu portfeli, e-grāmatu, video un audio ierakstus).
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats (MG ietvertas daudzveidīgas mācīšanās stratēģijas: individuāli, pāros, grupās, izmantojot dažādus uzskates līdzekļus, spēles, audiomateriālus)
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (MG ietvertas daudzveidīgas mācīšanās stratēģijas: individuāli, pāros, grupās, izmantojot dažādus uzskates līdzekļus, audiomateriālus)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (MG ietvertas daudzveidīgas mācīšanās stratēģijas: individuāli, pāros, grupās, spēles, izmantojot dažādus uzskates līdzekļus, audiomateriālus)

3. Valodas ir sistēmiskas. Skaņas un rakstzīmes veido vārdus, vārdi veido teikumus un izteikumus. Radoši darbojoties ar skaņām, vārdiem un teikumiem, mēs veidojam izpratni par valodu un tās uzbūvi.
3.1. Valodas struktūra (teikums, vārds, burts, skaņa, simbols)
3.1.1. Izmanto mācību grāmatas un bilžu vārdnīcas savas valodas sistēmas (gramatisko struktūru un vārdu krājuma) attīstīšanai.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

3.1.2. Atpazīst valodu pēc skaņas, ritma, intonācijas, žestu lietojuma apgūstamajā valodā un atdarina tos saziņā. Salīdzina ar savu valodu/kultūru.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

3.1.3. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā un meklē līdzīgo un atšķirīgo.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (piemēram, Lesson 25)

3.1.4. No vārdu daļām (morfēmām) darina vārdus.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (piemēram, Lesson 39)

3.1.5. Meklē līdzīgus vārdus (piemēram, vārdus, kas sākas ar lielo burtu) un atzīmē tos (pasvītro, iekrāso).
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats (piemēram, Step 2 “Back to school”)
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats (piemēram, Lesson 18)

3.1.6. Pasvītro vai pārraksta vārdus, noskaidro un/vai pārbauda to nozīmi (ar pedagoga palīdzību).
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

3.1.7. Savieno un atdala vārdus vai vārdu grupas un teikumus ar saikli "un", lai veidotu stāstījumu. Sadala tekstu teikumos, izmantojot pieturzīmes. Runā lieto pauzes, lai atdalītu domas.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

3.1.8. Raksta vienkāršus, īsus teikumus ar atbilstošu vārdu kārtību, izmantojot paraugus un/vai pedagoga palīdzību.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

3.1.9. Ar pedagoga palīdzību uzlabo savu tekstu.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

4. Svešvalodu apguvē skolēns pilnveido savas svešvalodu prasmes un pakāpeniski pāriet no viena valodas apguves līmeņa uz nākamo.
4.1. Beidzot 3. klasi, skolēns spēj saprast un lietot vienkāršus izteikumus un elementāras frāzes, lai nodrošinātu konkrētas vajadzības. Prot iepazīstināt ar sevi un citiem, uzdot personiskus jautājumus un atbildēt uz tiem, piemēram, par savu dzīvesvietu, pazīstamiem cilvēkiem, par lietām, kas pieder. Spēj elementārā līmenī sazināties, ja otrs runā lēnām, skaidri, un ir gatavs palīdzēt otram (valodas apguves līmenis A1).
Atsevišķi valodas prasmes elementi var būt dažādos līmeņos.
Velta Matisāne, Zane Kremptone; Steps 1 Course Book ; jebkurš temats
Zane Kremptone, Maruta Sila; Steps 2 Course Book ; jebkurš temats
Velta Matisāne, Start the Challenge, Form 3 , jebkurš temats

Ieteicamie papildmateriāli
Mazais špiks angļu valodā, 1 (alfabēts, skaitļa vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 2 (lietvārds, vietniekvārdi, pretstati, formas, krāsas)
Mazais špiks angļu valodā, 3 (prievārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 4 (darbības vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 5 (pieturzīmes, lielo sākumburtu lietošana)
Mazais špiks angļu valodā, 6 (valstis, valodas, tautības, saīsinājumi)
Plakāts. Angļu valoda. Verbs
Plakāts. Angļu valodas alfabēts sākumskolai
Sižetiskie attēli angļu valodā (autore Sintija Buhanovska)
Angļu-latviešu vārdnīca jaunāko klašu skolēniem (autore Ieva Strongina)
Angļu-latviešu, latviešu-angļu mācību vārdnīca (autores Rasma Mozere un Austra Millere)
Ilustrētā angļu-latviešu-krievu vārdnīca
Mani pirmie 1000 vārdi angļu valodā (sast. Hetere Emerija)
Jump with Johnny the Rabbit! Angļu valoda 6-8 gadi. Mācību grāmata (autore Sintija Buhanovska)
Jump with Johnny the Rabbit! Angļu valoda 6-8 gadi. Darba burtnīca (autore Sintija Buhanovska)
Jump with Johnny the Rabbit! Angļu valoda 6-8 gadi. Rokasgrāmata vecākiem un skolotājiem (autore Sintija Buhanovska)
Birdie Tom. Storybook (autore Juta Stīla)
Krāso un mācies angļu valodu (autores Inese Sudare un Zane Žagare-Zaķīte)
Latviešu tautas pasakas latviski un angliski. Latvian Folktales in Latvian and in English

Sasniedzamie rezultāti, beidzot 6. klasi

1. Mēs sazināmies, klausoties, runājot, lasot un rakstot, lai uzzinātu un sniegtu informāciju, paustu emocijas un veidotu attiecības. Katrai saziņas situācijai ir konteksts, kas nosaka teksta saturu, formu un ietekmē noteiktu valodas līdzekļu izvēli. Dzimtā valoda ir citu valodu apguves pamats, savukārt citas valodas palīdz labāk saprast dzimto valodu.
1.1. Saziņa kontekstā
1.1.1. Lieto apgūstamo valodu citās mācību jomās, lai atrastu nepieciešamo informāciju dažādos avotos, izmanto dažādas domāšanas stratēģijas (piemēram, salīdzināšanu).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 4 “At School”, Exercise 2.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 4 Lesson 17 “A Busy Day or Moving” Exercise 3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 6 “Animals in the Wild and Captivity”, Exercise 4.

1.1.2. Stāsta par savām interesēm, zināmām darbībām (reālām un izdomātām), apraksta tuvāko apkārtni, pamana tajā dažādas valodas un kultūras, formulē vienkāršus secinājumus, izmantojot paraugus.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 11 “I want to be a pilot”, Exercise 1, Exercise 3; Lesson 18 “He works for a TV company” Exercise 5.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 8 Lesson 36 “No Whining” Exercise 3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 4 Section 4 “Problems, Problems, Problems…”, Exercise 2, Exercise 3.

1.1.3. Saskata notikumu secību īsos stāstos un vienkāršos aprakstos. Uztver galveno domu, parāda savu izpratni (piemēram, atbildot uz iepriekš paredzamiem jautājumiem).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 33 “I want to cook an omelette”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 7 Lesson 34 “The Birthday Present” Exercise 1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Section 1 “DIY or Do it Yourself”, Exercise 5.

1.1.4. Atbilstoši uzvedības un saskarsmes normām pavēsta, ka saprot vai nesaprot dzirdēto/lasīto, lūdz paskaidrot vai atkārtot.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 3 “I like painting”, Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 23 “On the Hill” Exercises 3–4.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Section 4 “Lauren’s Day”, Exercises 1–2.

1.1.5. Pauž savu attieksmi vienkāršos teikumos.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 11 “I want to be a pilot”, Exercise 1, Exercise 5.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 27 “Opinion Poll” Exercises 3–5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Section 3 “At the Zoo”, Exercise 6.

1.1.6. Izvērtē savus sasniegumus valodu apguvē, nosaka valodas apguves stiprās un vājās puses. Plāno savu valodu prasmju apguvi, piemēram, izmantojot Eiropas Valodu portfeli.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 28 “The English Lesson” Exercise 5.

1.1.7. Iesaistās īsās sarunās par tematiem, kas interesē. Uzklausa citu viedokļus, saskata līdzīgo un atšķirīgo, izsaka savu piekrišanu vai nepiekrišanu saziņas situācijai atbilstošā formā.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 22 “Let’s go by plane”, Exercise 2, Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 27 “Opinion Poll” Exercises 3–6.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 5 “Travelling”, Exercise 3.

1.1.8. Novēro citu attieksmi, pauž savas domas un emocijas atbilstoši saziņas situācijai un tās paskaidro, izmantojot vienkāršas frāzes un neverbālus saziņas līdzekļus.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 34 “Good manners”, Exercise 2, Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 27 “Opinion Poll” Exercises 3–6.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Section 3 “School Lunches”, Exercises 5–6.

1.1.9. Atpazīst un lieto pieklājības frāzes ikdienas saziņas situācijās (piemēram, apsveicot svētkos).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 35 “At the birthday party”.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 7 Lesson 31 “Invitation” Exercise 7.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 7 Section 3 “Could you tell me a Fairy Tale?”, Exercise 1.

1.1.10. Izmanto virtuālo vidi informācijas meklēšanā un uzkrāšanā par sev tuviem tematiem, lietojot balstvārdus. Sazinās un sadarbojas, izmantojot dažādus meklētājrīkus mācību mērķiem.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 21 “When does it open?”, Exercises 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 7 Lesson 34 “The Birthday Present” Exercise 6.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 2 Section 1 “British or English?”, Exercise 3.

1.1.11. Uzdod dažādus jautājumus un sadarbojas ar citiem, lai noskaidrotu informāciju par citiem cilvēkiem, viņu darbībām un motivāciju.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 4 “At School”, Exercise 1, Exercise 2.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 1 Lesson 1 “The Weekend” Exercises 4–6.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 2 Section 3 “Teens in Britain”, Exercise 7.

2. Valoda un teksti mums palīdz izzināt un saprast pašiem sevi, apkārtējo vidi un kultūru. Teksta radīšana ir jēgpilns process, kura laikā autors izmanto savu un citu pieredzi, rada jaunu informāciju, plāno, veido, pilnveido un prezentē tekstu.
2.1. Teksts un tekstveide
2.1.1. Kopā ar citiem skolēniem veido dialogus, īsus tekstus un dramatizējumus par starpkultūru jautājumiem, sagatavo priekšnesumu, veido audio/video ierakstus.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 34 “Good manners”, Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 8 Lesson 37 “At the Grocery” Exercises 3–5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Section 2 “At the Cafe”, Exercises 4–6.

2.1.2. Klausās vai lasa vienkāršus tekstus, meklē un izvēlas sev nepieciešamo informāciju dažādos tekstos (piemēram, sludinājumos, aprakstos, intervijās).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 6 “What’s on TV?”, Exercise 2.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 26 “Alice’s Timetable” Exercise1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 2 Section 2 “Orange Men”, Exercise 8.

2.1.3. Izmanto vienkāršus grafikus un ilustrācijas, virsrakstus, lai iegūtu sev nepieciešamo informāciju, izvēloties dažādus informācijas avotus. Uztver un veido digitālu tekstu, izmantojot attēlus un skaņu ierakstus.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 12 “I want to see”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 28 “The English Lesson” Exercises 1–3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Section 1 “Earth Day”, Exercise 1.

2.1.4. Atbilstoši noteiktiem kritērijiem apspriež informācijas ticamību tīmeklī (piemēram, sociālajos tīklos).

2.1.5. Nosaka dažādu tekstu veidus un mērķus (piemēram, izglītojošs, informatīvs, reklāmraksts). Atšķir sarunvalodu no literārās valodas.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 6 “What’s on TV?”.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 27 “Opinion Poll” Exercise 1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 4 Section 1 “Have you been to...? When did you go there?”, Exercise 8

2.1.6. Veido domu karti, sarakstu, balstvārdus, rindkopas, īsi apraksta izdomātus vai reālus notikumus, pagātnē paveikto vai personiski pieredzēto.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 7 “Dan’s school day”, Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Lesson 29 “The Telephone Conversation” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Section 1 “Earth Day”, Exercise 9.

2.1.7. Veido savu tekstu par tuvāko apkārtni, ikdienas darbībām, interesēm, izmantojot informāciju no vairākiem avotiem un ievērojot autortiesības, un to publisko.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 24 “Glasgow”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 4 Lesson 17 “A Busy Day or Moving” Exercise 3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 2 Section 3 “Teens in Britain”, Exercise 7.

2.1.8. Ar pedagoga atbalstu izmanto mācīšanās stratēģijas un rīkus svešvalodu apguvei (piemēram, Eiropas Valodu portfeli, e-grāmatu, video un audio ierakstus, interaktīvos valodas testus).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 5 “You’re late, Nick”.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 23 “On the Hill” Exercise 1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Section 1 “Earth Day”, Exercise 9.

3. Valodas ir sistēmiskas. Skaņas un rakstzīmes veido vārdus, vārdi veido teikumus un izteikumus. Radoši darbojoties ar skaņām, vārdiem un teikumiem, mēs veidojam izpratni par valodu un tās uzbūvi.
3.1. Valodas struktūra (teikums, vārds, burts, skaņa, simbols)
3.1.1. Izmanto vārdnīcas, lasāmgrāmatas, paraugus/piemērus mācību grāmatā savas valodas sistēmas (gramatisko struktūru un vārdu krājuma) attīstīšanai.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 28 “Riddles”; Lesson 33 “I want to cook an omelette” Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Lesson 14 “A Devoted Friend” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Section 3 “Do you Care for the Environment? Go by Bike”, Exercise 3.

3.1.2. Salīdzina dažādas intonācijas, uzsvarus un žestus apgūstamajā valodā ar savu valodu/kultūru. Izmanto tos saziņā.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 1 Lesson 4 “The Weekend” Exercise 2.

3.1.3. Salīdzina internacionālismus un īpašvārdus dzimtajā un apgūstamajā valodā un meklē līdzīgo un atšķirīgo.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 13 “How do you spell it?”, Exercise 1; Lesson 24 “Glasgow”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 25 “Revision” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 2 Section 1 “British or English?”, Exercise 2

3.1.4. No vārdu daļām (morfēmām) darina vārdus, salīdzina to nozīmi ar zināmajiem. Meklē līdzīgus vārdus un izmanto tos (piemēram, veidojot savu vārdnīcu).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book 1 jebkurš temats, piemēram, Lesson 3 Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 23 “On the Hill” Exercises 3–4.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Section 2 “What’s the Weather Like?”, Exercise 4.

3.1.5. Atpazīst vārdšķiras (lietvārds, vietniekvārds, darbības vārds).
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book 2 jebkurš temats, piemēram, Lesson 25 Exercise 1, Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 5 Lesson 24 “On the Phone” Exercise 1.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 7 Section 3 “Could you tell me a fairy tale?”, Exercise 4.

3.1.6. Pieraksta vārdus un frāzes, ko saprot, izsaka minējumus par to, ko nesaprot.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book 1 jebkurš temats, piemēram, Lesson 1 Exercise 2.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Lesson 15 “Revision” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 3 Section 3 “Do you care for the environment? Go by bike”, Exercise 3.

3.1.7. Savieno vārdus vai vārdu grupas ar saistītājvārdiem, piemēram, "un", "bet", "tāpēc ka", lai secīgi izklāstītu vienkāršu stāstu vai kaut ko aprakstītu. Lieto pauzes un interpunkciju, lai atdalītu domas.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 32 “The boy scouts”, Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 10 Lesson 48 “At the Funfair” Exercise 5.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 7 Section 4 “Be Yourself”, Exercise 5.

3.1.8. Raksta vienkāršus teikumus, izmantojot apgūtos teikumu struktūras paraugus un atbilstošu vārdu kārtību.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book 2 jebkurš temats, piemēram, Lesson 23 Exercise 4.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 2 Lesson 10 “Revision” Exercises 1–2.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 6 Section 4 “Circus Animals”, Exercise 7.

3.1.9. Uzlabo pareizrakstību un valodas lietojumu savā tekstā, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book 2 jebkurš temats, piemēram, Lesson 25 Exercise 3.
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 9 Lesson 45 “Revision” Exercise 3.
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6 , jebkurš temats, piemēram, Unit 4 Section 4 “Problems, Problems, Problems…”, Exercises 6–8.

4. Svešvalodu apguvē skolēns pilnveido savas svešvalodu prasmes un pakāpeniski pāriet no viena valodas apguves līmeņa uz nākamo.
4.1. Beidzot 6. klasi, skolēns spēj saprast atsevišķus teikumus un bieži lietotus izteicienus par aktuāliem sadzīves jautājumiem (piemēram, informāciju par sevi un ģimeni, iepirkšanos, tuvāko apkārtni, darba iespējām). Spēj sazināties situācijās, kurās notiek vienkārša informācijas apmaiņa par zināmiem jautājumiem. Spēj vienkāršos vārdos pastāstīt par sevi, tuvāko apkārtni, izteikt savas vajadzības (valodas apguves līmenis A2).
Apgūstot otro svešvalodu no 4. klases, beidzot 6. klasi, skolēns var sasniegt vismaz valodas prasmes līmeni A1. Atsevišķi valodas prasmes elementi var būt dažādos līmeņos.

Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Student’s Book
Anita Pastare. Start the Challenge. Form 4. Teacher’s Guide
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book 1
Velta Matisāne. Start the Challenge. Form 4. Activity Book 2
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Student’s Book
Irina Bučinska. New Challenge Form 5. Teacher’s Guide
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Tests
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Activity Book 1
Velta Matisāne, Ināra Flečere. New Challenge Form 5. Activity Book 2
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6. Tests
Velta Matisāne, Zane Kremptone. New Challenge Form 6. Activity Book

Ieteicamie papildmateriāli

Mazais špiks angļu valodā, 1 (alfabēts, skaitļa vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 2 (lietvārds, vietniekvārdi, pretstati, formas, krāsas)
Mazais špiks angļu valodā, 3 (prievārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 4 (darbības vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 5 (pieturzīmes, lielo sākumburtu lietošana)
Mazais špiks angļu valodā, 6 (valstis, valodas, tautības, saīsinājumi)
Lielais špiks angļu valodā (sast. Iveta Vītola)
Plakāts. Angļu valoda. Verbs
Sižetiskie attēli angļu valodā (autore Sintija Buhanovska)
Easy–Peasy English (autore Sintija Buhanovska)
Angļu–latviešu vārdnīca jaunāko klašu skolēniem (autore Ieva Strongina)
Angļu–latviešu, latviešu-angļu mācību vārdnīca (autores Rasma Mozere un Austra Millere)
Jaunā latviešu–angļu vārdnīca (autors Andrejs Veisbergs)
Ilustrētā angļu–latviešu–krievu vārdnīca
Īsa rokasgrāmata angļu valodas gramatikā (autori Kārlis Buks, Elza Rusmane)
Mazā angļu valodas rokasgrāmata (autore Dace Dumpe)
Angļu valoda. Gramatika kabatā (sast. Santa Svaža)
English for everyone. Gramatikas rokasgrāmata
Mani pirmie 1000 vārdi angļu valodā (sast. Hetere Emerija)
Birdie Tom. Storybook (autore Juta Stīla)
Latviešu tautas pasakas latviski un angliski. Latvian Folktales in Latvian and in English
Mācīšanās prasmes. Ilustrēta rokasgrāmata (autore Kerola Vordermane)

Sasniedzamie rezultāti, beidzot 9. klasi

1. Mēs sazināmies, klausoties, runājot, lasot un rakstot, lai uzzinātu un sniegtu informāciju, paustu emocijas un veidotu attiecības. Katrai saziņas situācijai ir konteksts, kas nosaka teksta saturu, formu un ietekmē noteiktu valodas līdzekļu izvēli. Dzimtā valoda ir citu valodu apguves pamats, savukārt citas valodas palīdz labāk saprast dzimto valodu.
1.1. Saziņa kontekstā
1.1.1. Apzināti izmanto daudzveidīgas domāšanas stratēģijas (piemēram, nosakot cēloņu un seku sakarības) valodu apguvē un izziņai citās mācību jomās, meklējot un salīdzinot nepieciešamo informāciju dažādās valodās un avotos.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 10 “Flight Titbits”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 22 “The Countryside”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 10 “A Better Food?” grupu darbs.


1.1.2. Stāsta par apkārtējo pasauli, savām interesēm, nākotnes nodomiem, ceļojumiem, kultūras pasākumiem. Formulē secinājumus un loģiskus spriedumus par kopīgo un atšķirīgo dažādās valodās un kultūrās, izmantojot savu pieredzi.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 5 “Going on a Trip”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 2 “The Sporting Body” Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 17 “What next? Decisions at 16”, Exercises 1–3.


1.1.3. Saskata un salīdzina sakarības, notikumu secību tekstā, tabulās. Uztver un formulē galveno domu, paskaidro teksta nolūku (piemēram, paziņojumos un sludinājumos).
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Unit 4 “Discover Australia”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 19 “I Want to be a...”.


1.1.4. Atbilstoši uzvedības un saskarsmes normām pavēsta, ka saprot dzirdēto/lasīto (piemēram, formulējot sarunas biedra teikto saviem vārdiem), bet, ja nesaprot teikto, lūdz sarunu partneri to paskaidrot vai precizēt.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 25 “Thomas Alva Edison”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 8 “Revision” Exercise 2.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 20 “Revision” Exercise 2.


1.1.5. Pauž savu attieksmi un paskaidro to.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 19 “Electronic Means of Communication”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 10 “Rules for Students. Rules for Teachers” Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 2 “Cross-Culture Links”, grupu darbs.


1.1.6. Patstāvīgi novērtē savus valodu apguves līmeņus un mērķtiecīgi plāno savu valodu prasmju apguvi.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 32 “Revision”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 2 “The Sporting Body” Exercise 2.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 5 “Focus on Speaking” Exercise 4.


1.1.7. Iesaistās sarunās par sev interesējošiem vai zināmiem tematiem. Noskaidro citu attieksmi un uzklausa citu viedokļus, salīdzina tos ar saviem uzskatiem un sniedz atgriezenisko saiti, arī virtuālajā vidē.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 19 “Electronic Means of Communication”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food” Exercises 1–2.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 4 “Cross-Culture Links” Exercise 2.


1.1.8. Analizē citu attieksmi, pauž savas domas un emocijas jaunā kontekstā, izmantojot verbālus un neverbālus saziņas līdzekļus.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 23 “Socialising is not so Easy”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 6 “Manners”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 6 “Miscellaneous”.


1.1.9. Atpazīst un lieto pieklājības frāzes dažādās saziņas situācijās (piemēram, uzrunājot pieaugušos).
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Unit 6 “Cross–Culture Links”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 13 “Relationships in the Family”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book jebkurš temats, izmantojot Appendix “Linking Words and Expressions”.


1.1.10. Patstāvīgi izvēlas tekstus virtuālajā vidē par sev interesējošām tēmām, izvērtē iegūtās informācijas ticamību, atsaucas uz informācijas avotu. Sazinās un sadarbojas, izmantojot dažādus rīkus un paņēmienus informācijas iegūšanai, mācībām, izklaidei.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 15 “Caring for Australian Wildlife” Exercise 3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 16 “Revision”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 4 “Revision” Exercise 3.


1.1.11. Līdzdarbojas projektos un sadarbojas ar citiem kopēja mērķa sasniegšanai starpkultūru situācijās.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 29 “A Young Nation with a Colourful History”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 13 “Relationships in the Family”, grupu darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 23 “People’s Interests and Hobbies”, grupu darbs.

2. Valoda un teksti mums palīdz izzināt un saprast pašiem sevi, apkārtējo vidi un kultūru. Teksta radīšana ir jēgpilns process, kura laikā autors izmanto savu un citu pieredzi, rada jaunu informāciju, plāno, veido, pilnveido un prezentē tekstu.
2.1. Teksts un tekstveide
2.1.1. Apspriež un analizē sabiedrībā aktuālas tēmas, veido diskusijas, intervijas, iestudējumus, veido audio/video ierakstus.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 27 “Superheroes”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 16 “Revision”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 21 “We in Europe” projekta darbs.


2.1.2. Klausās vai lasa tekstus (piemēram, diskusijas, ziņu ierakstus, vēstules, brošūras) par dažādām tēmām, salīdzina tekstu veidus un izmanto iegūto informāciju mācību vajadzībām.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 29 “A Young Nation with a Colourful History”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 23 “Neighbours” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 13 “Money for Morality”.


2.1.3. Izmanto vienkāršus grafikus un ilustrācijas, virsrakstus, lai iegūtu un sakārtotu sev nepieciešamo informāciju, izvēloties drošus informācijas avotus. Veido digitālu tekstu, izmantojot grafiskos apzīmējumus. Pārveido digitālu tekstu no viena veida citā, piemēram, tabulas, shēmas, skaņu ierakstus vai attēlus.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lsson 30 “Maoritanga”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food” grupu darbs, projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 2 “For a Few Coins a Day” Exercise 3.


2.1.4. Izvērtē informācijas ticamību tīmeklī, piemēram, ziņu portālos un sociālajos tīklos, un pārbauda avotus. Atbildīgi apmainās ar informāciju (ieraksti emuārā, komentāri forumā).
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 31 “So Much to See in a Small Country”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 20 “Revision” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 4 “Revision” Exercise 3.


2.1.5. Nosaka un izprot dažādu tekstu uzbūves principus un mērķus (piemēram, daiļliteratūra, publicistika, zinātniskā literatūra), to stilistisko nokrāsu (piemēram, lietišķs, humoristisks) un formalitātes līmeni.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 16 “Revision” dzeja.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on Writing”
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 23 “People’s Interests and Hobbies”.


2.1.6. Raksta stāstus par dažādām tēmām, izmantojot apgūtos teksta organizēšanas paņēmienus (piemēram, domu karti, shēmas), veido sava teksta melnrakstu, to uzlabo un papildina. Apraksta pieredzētos notikumus, to dalībniekus un viņu lomas, atklājot savu attieksmi un emocijas.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 4 “Revison” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 20 “Revision” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on Writing”.


2.1.7. Apkopo vairākus tekstus un tos radoši izmanto sava teksta veidošanā, ievērojot autortiesības, un to publisko. Atbild uz jautājumiem.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 6 “Travel Tips” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 17 “Kanata” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Lesson 3 “Newspaper Stories”.


2.1.8. Uzņemas atbildību par savas runas un rakstu pratības pilnveidi. Patstāvīgi izvēlas un izmanto mācīšanās stratēģijas atbilstoši saziņas situācijai un mācību mērķiem.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 5 “Going on a Trip”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Unit 5 “Focus on Speaking”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on Writing”, Unit 5 “Focus on Speaking”.

3. Valodas ir sistēmiskas. Skaņas un rakstzīmes veido vārdus, vārdi veido teikumus un izteikumus. Radoši darbojoties ar skaņām, vārdiem un teikumiem, mēs veidojam izpratni par valodu un tās uzbūvi.
3.1. Valodas struktūra (teikums, vārds, burts, skaņa, simbols)
3.1.1. Patstāvīgi izvēlas un izmanto dažādus tekstus, skaidrojošās vārdnīcas un citus avotus savas valodas sistēmas attīstīšanai.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 8 “Revision” Exercise 3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 5 “The Famous Lady” Exercises 1–2.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 1 “Spreading the News in the US”.


3.1.2. Pēta un apspriež apgūstamajai valodai raksturīgo ķermeņa valodu un intonāciju empātijas izteikšanai un citu attieksmes noskaidrošanai. Salīdzina to ar savu valodu/kultūru. Novērtē runātāja izrunas īpatnības.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 14 “RAFS Girls”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 3 “How are you?” Exercise 1.


3.1.3. Salīdzina valodas sistēmu aprakstošos terminus dzimtajā un apgūstamajā valodā, analizē līdzīgo un atšķirīgo.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Unit 1 “Cross–Culture Links”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 20 “Revision” grupu darbs, projekta darbs.


3.1.4. No vārdiem un vārdu daļām (morfēmām) veido salikteņus un tos radoši lieto savā tekstā. Meklē un izmanto sinonīmus un antonīmus, noskaidro nozīmju atšķirības.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 21 “Helsinki”, Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 5 “Focus on Speaking”, Exercises 1–2.


3.1.5. Atpazīst vārdus pēc to uzbūves, vārdšķiras un teikumu veidus un klasificē tos pēc pazīmēm. Skaidro atšķirības to lietojumā.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food” Exercise 3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 11 “A Better Body?”.


3.1.6. Pieraksta vārdus un frāzes, ko saprot, izsaka minējumus par to, ko nesaprot, noskaidro nesaprastā nozīmi.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 4 “Revision” Exercise 3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 1 “Healthy and Unhealthy Food” Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book jebkurš temats, piemēram, Lesson 15 “Money Matters”.


3.1.7. Savieno vārdus, vārdu grupas un teikumus, prasmīgi izmantojot dažādus saistītājvārdus, piemēram, "jo", "kad", "kas", "kur", lai veidotu loģiski saistītu tekstu. Apzināti lieto dažāda garuma pauzes runā un izvēlas atbilstošu interpunkciju savu domu izteikšanai rakstos.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 5 “Going on a Trip”.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Unit 2 “Cross–Culture Links” Exercise 1.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on Writing”.


3.1.8. Veido dažādu veidu teikumus, radoši izmantojot apgūtos teikumu struktūras paraugus, atbilstošu vārdu kārtību vienkāršos un saliktos teikumos.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book Lesson 11 “Space Voyagers” projekta darbs.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 20 “Revision” Exercises 1–3.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book Unit 1, Unit 2, Unit 3, Unit 4 “Focus on Writing”.


3.1.9. Izvērtē un rediģē savus un citu tekstus (piemēram, piedāvā sinonīmus), izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book Lesson 20 “Revision” projekta darbs.

4. Svešvalodu apguvē skolēns pilnveido savas svešvalodu prasmes un pakāpeniski pāriet no viena valodas apguves līmeņa uz nākamo.
4.1. Beidzot 9. klasi, skolēns spēj saprast svarīgāko skaidros izteikumos literārā valodā par zināmiem tematiem tekstos, kas saistīti ar darbu, skolu, brīvo laiku. Spēj gandrīz vienmēr tikt galā situācijās, kādas var rasties, ceļojot pa vietām, kur runā apgūstamajā valodā. Spēj izveidot vienkāršu, saistītu tekstu par tuviem vai personīgi interesējošiem tematiem. Spēj aprakstīt pieredzēto, notikumus, sapņus, cerības un centienus, īsi pamatot un paskaidrot savus uzskatus, plānus (valodas apguves līmenis B1).
Apgūstot otro svešvalodu no 4. klases, beidzot 9. klasi, atkarībā no izmantotā stundu skaita skolēns var sasniegt valodas prasmes A2–B1 līmeni. Atsevišķi valodas prasmes elementi var būt dažādos līmeņos.


Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Student’s Book
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Activity Book 1
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Activity Book 2
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Tests
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 3. Form 7. Teacher’s Guide
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Student’s Book
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Activity Book 1
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Activity Book 2
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Tests
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 4. Form 8. Teacher’s Guide
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Student’s Book
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Activity Book 1
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Activity Book 2
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Tests
Velta Matisāne, Irina Bučinska. Challenge 5. Form 9. Teacher’s Guide


Ieteicamie papildmateriāli


Mazais špiks angļu valodā, 1 (alfabēts, skaitļa vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 2 (lietvārds, vietniekvārdi, pretstati, formas, krāsas)
Mazais špiks angļu valodā, 3 (prievārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 4 (darbības vārdi)
Mazais špiks angļu valodā, 5 (pieturzīmes, lielo sākumburtu lietošana)
Mazais špiks angļu valodā, 6 (valstis, valodas, tautības, saīsinājumi)
Lielais špiks angļu valodā (sast. Iveta Vītola)
Sižetiskie attēli angļu valodā (autore Sintija Buhanovska)
Easy–Peasy English (autore Sintija Buhanovska)
Tiešsaistes vingrinājumu krājums “Do the Test and Be the Best!” 9. klašu skolēniem (autore Sintija Buhanovska)
Angļu–latviešu, latviešu-angļu mācību vārdnīca (autores Rasma Mozere un Austra Millere)
Jaunā latviešu–angļu vārdnīca (autors Andrejs Veisbergs)
Ilustrētā angļu–latviešu–krievu vārdnīca
Īsa rokasgrāmata angļu valodas gramatikā (autori Kārlis Buks, Elza Rusmane)
Mazā angļu valodas rokasgrāmata (autore Dace Dumpe)
Angļu valoda. Gramatika kabatā (sast. Santa Svaža)
Angļu un latviešu sakāmvārdi un parunas. English&Latvian Proverbs and Sayings (sastādītāja Gunta Štrauhmane)
English for everyone. Gramatikas rokasgrāmata
Angļu valoda nav vienkārša. English is not Easy (autore Lusi Gutjerresa)
Mācīšanās prasmes. Ilustrēta rokasgrāmata (autore Kerola Vordermane)
Brems Stokers. Drakula. Dracula
Daniels Defo. Robinsons Krūzo. Robinson Crusoe
Roberts Lūiss Stīvensons. Bagātību sala. Treasure Island
Marks Tvens. Toma Sojera piedzīvojumi. The Adventures of Tom Sawyer
Death in the Clouds. Nāve mākoņos. Pēc Agatas Kristi romāna
The Great Gatsby. Lieliskais Getsbijs. Pēc Frānsisa Skota Ficdžeralda romāna
Sense and Sensibility. Prāts un jūtas. Pēc Džeinas Ostinas romāna
Pride and Prejudice. Lepnums un aizspriedumi. Pēc Džeinas Ostinas romāna

Iesaki draugiem