Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. Mūzika
2020-05-25
Beidzot 3. klasi
1. Katram mākslas veidam ir tam raksturīgi izteiksmes
līdzekļi
1.4. Saklausa, atšķir, dziedot un muzicējot kopā ar
visiem lieto mūzikas izteiksmes līdzekļus (melodija, dinamika,
temps, skaņas nokrāsa, reģistrs). Eksperimentējot ar tiem
(piemēram, lēnu tempu nomaina ar ātru, augstu reģistru ar zemu),
stāsta par izmaiņu radīto noskaņu.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 1. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2001.
2. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 2. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2001.
3. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2002.
4. B. Brice “
Skaņu pasakas un ritma rotaļas ”, Rīga:
Zvaigzne ABC, 2011.
5. I. Udodova, “
Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
1.5. Dzied unisonā pēc dzirdes jebkurā tonalitātē. Dzied
unisonā pēc notīm vienkāršas melodijas ar pakāpju nosaukumiem un ar
nošu nosaukumiem Do mažorā un la minorā. Saklausa un atšķir
noturīgās un nenoturīgās pakāpes skaņkārtā, skaidro tonikas
trijskaņa uzdevumu mūzikā.
1. “
Mazais špiks. Mūzikā ”, Rīga: Zvaigzne
ABC.
2. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 1. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2001.
3. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 2. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2001.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2002.
1.6. Skandē un dzied, spēlē ritma instrumentus, veido
vienkāršus ritma pavadījumus, izmantojot dažāda ilguma ritma
vienības 2/4, 3/4 un 4/4 taktsmērā.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 1. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2001.
2. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 2. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2001.
3. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2002.
4. B. Brice “
Es būšu varens muzikants. Dziedi un spēlē! ”,
Rīga: Zvaigzne ABC, 2012.
5. B. Brice “
Visi desmit spēlējas ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2017.
2. B. Brice “
Skaņu pasakas un ritma rotaļas” , Rīga:
Zvaigzne ABC, 2011.
2. Ideju, emociju un viedokļa paušanā nepieciešama drosme, neatlaidība un gatavība izmēģināt dažādas pieejas
2.3. Uzstājas auditorijas priekšā individuālā
priekšnesumā. Stāsta par uzstāšanās laikā piedzīvoto, vērtē savu
sniegumu.
A. Apele “
Prasme runāt publiski ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2011.
3. Radošajā darbībā cilvēks pēta un pauž savu identitāti, izprot atšķirīgus pasaules uzskatus un tradīcijas, novērtē mantojumu un mākslinieciskas inovācijas
3.1. Individuāli, pārī vai grupā vienojas par idejas
īstenošanas soļiem un eksperimentējot veido radošu darbu (piemēram,
raksta nelielus radošus darbus rakstos vai mutvārdos apgūto žanru
un tēlainās izteiksmes līdzekļu apjomā. Izzinot un pētot skaņu
avotus, eksperimentē ar skaņu rīkiem, sacer vienkāršas melodijas ar
folkloras tekstiem brīvā formā, rada un ieraksta skaņu gleznas).
Izvērtē darbu atbilstoši noteiktiem kritērijiem.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2002.
2. B. Brice “
Es būšu varens muzikants. Dziedi un spēlē! ”,
Rīga: Zvaigzne ABC, 2012.
3. „
Gudru ņēmu padomiņu ”, sak. I. Celmiņa, Rīga:
Zvaigzne ABC, 2008.
4. “
Teic, māmiņa, manu darbu. Latviešu
tautasdziesmas ”, sak. A. Graubiņa, Rīga: Zvaigzne
ABC, 2014.
5. “
Spēlēsim, dziedāsim! ”, sast. G. Pitkevica,
Rīga: Zvaigzne ABC, 2019.
3.3. Interpretē viena mākslas veida darbu ar cita
mākslas veida izteiksmes līdzekļiem vecumposmam atbilstošā apjomā,
piemēram, ilustrē literāru vai folkloras darbu, dziesmu vai
skaņdarbu ar vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļiem, stāsta cits
citam, kādus tēlus var radīt.
1.
Gudru ņēmu padomiņu ”, sak. I. Celmiņa, Rīga:
Zvaigzne ABC, 2008.
2. B. Andermane “
Rudentiņš bagāts vīrs ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2017.
3. “
Teic, māmiņa, manu darbu. Latviešu
tautasdziesmas ”, sak. A. Graubiņa, Rīga: Zvaigzne
ABC, 2014.
3.6. Apliecina savu piederību noteiktai kultūrai,
piedaloties tautas tradīciju pasākumos. Skaidro to personisko
nozīmību.
1. A. Rancāne, G. Siliņa-Jasjukeviča, I. Briška “
Saules gads. Lielā diena ”, Rīga: Zvaigzne
ABC, 2016.
2. “
Gadskārtu tautasdziesmas ”, sak. I. Celmiņa,
Rīga: Zvaigzne ABC, 2019.
3. “
Ziemassvētki. Tautasdziesmas, mīklas,
ticējumi... ”, sak. K. Skrīvele, Rīga: Zvaigzne ABC,
1997.
3.8. Klausās un atšķir latviešu tautas tradicionālos
mūzikas instrumentus (kokli, trideksni, sietiņu, stabuli) pēc
attēla un skanējuma. Grupās pēta un atklāj instrumentu skaņas
veidošanās principus.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 1. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2001.
2. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 2. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2001.
3. I. Vilkārse, I. Čerpinska “
Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2002.
4. I. Udodova, “
Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC,
2003
Beidzot 6. klasi
1. Katram mākslas veidam ir tam raksturīgi izteiksmes
līdzekļi
1.1. Raksturo mākslas (literatūra, vizuālā un
audiovizuālā māksla, mūzika, teātris, arhitektūra un dizains)
izteiksmes līdzekļus un novērtē iespējas ar tiem radoši
izpausties
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
4. I. Udodova, “
Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
1.4. Klausās, atpazīst un daudzveidīgā muzikālā darbībā
lieto mūzikas izteiksmes līdzekļus (melodija, dinamika, temps,
tembrs, reģistrs, skaņveides paņēmieni). Vērtē, kā skaņdarba vai
dziesmas raksturs mainās, tos variējot
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
4. I. Udodova, “
Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC,
2003
1.5. Dzied kopā ar visiem unisonā un kanonā dziesmas pēc
dzirdes jebkurā tonalitātē, dzied ar pakāpju nosaukumiem un pēc
notīm vienkāršas melodijas tonalitātēs ar vienu zīmi. Skaidro toņa,
pustoņa, alterācijas zīmju (diēzs, bemols, bekars) nozīmi mūzikā.
Saklausa atšķirības starp vienkāršajiem intervāliem un saskaņām
(disonanses, konsonanses), skaņkārtu, trijskani (mažors, minors),
skaidro to nozīmi mūzikas tēla veidošanā. Instrumentspēlē
(metalofons, ksilofons) lieto burtu apzīmējumus
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei
. Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.
1.6. Skandē un dzied, grupē un veido skanošo žestu un
ritma pavadījumus, izmantojot apgūtās ritma vienības un ritma
grupas, un punktētos ritmus radošos vingrinājumos iepriekš
apgūtajos taktsmēros un 3/8 un 6/8 taktsmērā, skaidro to ietekmi uz
mūzikas raksturu un noskaņu
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
2. Ideju, emociju un viedokļa paušanā nepieciešama drosme, neatlaidība un gatavība izmēģināt dažādas pieejas
2.3. Uzstājas auditorijas priekšā individuālā
priekšnesumā, atpazīst uztraukumu un bailes un ar pedagoga
palīdzību meklē tam risinājumu. Vērtē savu un citu
sniegumu
A. Apele “
Prasme runāt publiski ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2011.
3. Radošajā darbībā cilvēks pēta un pauž savu identitāti, izprot atšķirīgus pasaules uzskatus un tradīcijas, novērtē mantojumu un mākslinieciskas inovācijas
3.1. Diskutē, apspriež idejas, individuāli, pārī vai
grupā veido radošu darbu (piemēram, raksta ritmizētus literārus
tekstus, dialogus, monologus, sižetiskus vēstījumus, tēlainus
aprakstus, fantāzijas vai literārās pasakas žanra eksperimentus,
sacer skaņdarbu, izmantojot kādu no apgūtajām mūzikas formām, veido
skaņu partitūras, rada skaņu stāstus), eksperimentējot un
kombinējot mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus atbilstoši radošā
darba ieceres mērķim
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klase i. Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
3.3. Izmanto dažādu mākslas veidu (literatūra, vizuālā
un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris) iespējas savu emociju,
vērtību un ideju paušanai. Interpretē mākslas darbu (literatūra,
vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris) vecumposmam
atbilstošā apjomā ar citu mākslas veidu izteiksmes līdzekļiem.
Salīdzina, kā atšķiras viena un tā paša sižeta atspoguļojums
dažādos mākslas veidos
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
4. “
Visas manas emocijas. Iemācies mīlēt savas
izjūtas ”. Rīga : Zvaigzne ABC, 2019.
3.4. Demonstrē, eksponē, atskaņo, raksta un lasa
sadarbībā paveikto. Novērtē savu un klasesbiedru veidotus darbus kā
autordarbus. Izmantojot citu autoru darbus vai idejas, atsaucas uz
tiem, norādot avotus
A. Apele “
Prasme runāt publiski ”, Rīga: Zvaigzne ABC,
2011
3.6. Raksturo un vērtē materiālā un nemateriālā kultūras
mantojuma (piemēram, mutvārdu tradīcijas un izpausmes, rituāli,
Dziesmu un deju svētki) nozīmi identitātes
saglabāšanā
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
4. A. Rancāne, G. Siliņa-Jasjukeviča, I. Briška “
Saules gads. Lielā diena ”, Rīga: Zvaigzne
ABC, 2016.
5. I. Udodova, “
Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC,
2003
3.8. Saklausa, pēta un skaidro atšķirības starp Baltijas
un citu tautu tradicionālajiem mūzikas instrumentiem. Stāsta par
mūzikas instrumentu lomu tautas tradīcijās
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
4. Mākslas darbi rodas noteikta laikmeta un kultūras mijiedarbībā. Tie veido daudzveidīgu pieredzi, attīsta estētisko un kultūras izpratni un spēj radīt pārmaiņas sabiedrībā
4.2. Individuāli novērtē mākslas darba iedarbību uz
dažādiem uztveres veidiem (piemēram, valodiskais, vizuālais,
audiālais, kinestētiskais). Interpretē mākslas darbā (vizuālā un
audiovizuālā māksla, mūzika, literatūra, teātris, arhitektūra un
dizains) ietverto informāciju un idejas un iztēlē uztveramo, pauž
savu viedokli, emocionālo attieksmi un estētisko
vērtējumu
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei. Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
4.3. Saskata un novērtē autora pašizpausmes, cilvēka
pārdzīvojumu un savstarpējo attiecību, kultūras un apkārtējās vides
atspoguļojumu mākslas darbos (literatūra, vizuālā un audiovizuālā
māksla, mūzika, teātris, arhitektūra un dizains). Raksturo un vērtē
mākslas darbā aktualizētās problēmas un vērtības, saistot tās ar
personisko pieredzi un pasaulē notiekošo
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004
4.4. Lasa, klausās, skatās un vēro mācīšanās mērķim
atbilstošus dažādu mākslas veidu (literatūra, vizuālā un
audiovizuālā māksla, mūzika, teātris) darbus. Izsaka savu viedokli
par lasīto, saklausīto, redzēto un raksturo dažādu žanru un stilu
darbus mūzikā un vizuālajā mākslā. Mācās atšķirt un izvēlēties
augstvērtīgus mākslas darbus
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei. Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
4.5. Raksturo tēlus, salīdzina tēlu un savas vērtības un
intereses. Iepazīstina ar sev zināmu populāru mākslas darbu
(literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris,
arhitektūra un dizains) un tēlu daudzveidību, pamatojot interpretē
to popularitāti sabiedrībā
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I.
Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2004.
Beidzot 9. klasi
1. Katram mākslas veidam ir tam raksturīgi izteiksmes līdzekļi
1.1. Sava radošā darba prezentācijā un aprakstā izmanto
informācijas avotus un atsauces uz tiem, lai pamatotu izvēlēto
mākslas veidu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika,
teātris, arhitektūra un dizains) un tā izteiksmes
līdzekļus
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2008.
1.4. Atpazīst skaņdarbā un nošu rakstā apgūtajiem
mūzikas stiliem raksturīgos mūzikas izteiksmes līdzekļus,
mērķtiecīgi tos izmanto muzikāli radošajā darbībā. Pēta nošu
pieraksta paraugus, izzina, kā veidojies un attīstījies nošu
raksts. Pieraksta savu muzikālo sacerējumu, izvērtē to pēc kopīgi
izstrādātiem kritērijiem
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 7. klase i. Rīga : Zvaigzne ABC,
2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2008.
4. Udodova, I.,
Mūzikas literatūra, 1 . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003
1.5. Dzied kopā ar visiem un grupā unisonā un kanonā
dziesmas pēc dzirdes jebkurā tonalitātē, dzied un spēlē pēc notīm
vienkāršas melodijas tonalitātēs līdz divām zīmēm. Saskata un
saklausa atšķirības starp konsonansēm un disonansēm, raksturo to
nozīmi mūzikas tēla veidošanā. Veido vienkāršus dziesmu
pavadījumus, izmantojot I, IV, V pakāpes trijskaņus. Iestudē
priekšnesumu, ietverot apgūtās dziesmas, skandēšanas partitūras, un
izvērtē repertuāra atbilstību priekšnesuma iecerei
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2008.
1.6. Saklausa un kombinē apgūtās ritma struktūras
dažādos taktsmēros, lieto radošos vingrinājumos muzicēšanas
procesā, skaidro ritma līdzekļu atbilstību apgūtajiem mūzikas
žanriem un stiliem
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2008.
4. Udodova, I.,
Mūzikas literatūra, 1 . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003
3. Radošajā darbībā cilvēks pēta un pauž savu identitāti, izprot atšķirīgus pasaules uzskatus un tradīcijas, novērtē mantojumu un mākslinieciskas inovācijas
3.8. Klausās, pēta, atšķir pēc attēla, nosaukuma un
tembra klasiskos un populārās mūzikas instrumentus, skaidro to
lietojumu atbilstoši mūzikas stilam, laikmetam. Klausās un
salīdzina viena un tā paša skaņdarba dažādas
interpretācijas
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 9. klasei. Rīga : Zvaigzne ABC,
2008.
4. Udodova, I.,
Mūzikas literatūra, 1 . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003
4. Mākslas darbi rodas noteikta laikmeta un kultūras mijiedarbībā. Tie veido daudzveidīgu pieredzi, attīsta estētisko un kultūras izpratni un spēj radīt pārmaiņas sabiedrībā
4.3. Analizē un diskutē par mākslas darbā (literatūra,
vizuālā māksla, mūzika, teātris) ietvertām individuālām un
sabiedrībai kopumā svarīgām vērtībām
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2008.
4.4. Lasa, klausās, skatās, vēro mācīšanās mērķim
atbilstošus dažādu mākslas veidu (literatūra, vizuālā un
audiovizuālā māksla, mūzika, teātris), žanru, stilu un virzienu
darbus, paplašinot savu ētisko un estētisko pieredzi. Analizē un
diskutē par pazīmēm un mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem
atbilstoši žanram, stilam un virzienam mūzikā un vizuālajā mākslā.
Mācās atšķirt un izvēlēties augstvērtīgus mākslas
darbus
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2008.
4. Udodova, I.,
Mūzikas literatūra, 1 . Rīga : Zvaigzne ABC,
2003.
4.5. Analizē mākslas darbu (literatūra, vizuālā un
audiovizuālā māksla, mūzika, teātris, arhitektūra un dizains) un
tēlu nozīmi dažādu ideoloģiju un politikas izpausmēs. Vērtē mākslas
darba, tā autora ietekmi un atbildību sabiedrības uzskatu
veidošanā. Analizē autoru un viņu darbu popularitāti noteiktā
laikā
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I.
Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC,
2008.
4. Udodova, I.,
Mūzikas literatūra, 2 . Rīga : Zvaigzne ABC,
2006
5. Mazvērsīte, D.
Melnbaltās dziesmas. No Alfrēda Vintera līdz Zigfrīdam
Račiņam . Rīga : Zvaigzne ABC, 2020.
6. Mazvērsīte, D.
Elga Igenberga. Dzīves riču-raču. Latviešu estrādes
dzimšana Rīga : Zvaigzne ABC, 2014.
7. Bauere, I.
Jānis Lūsēns trešais . Rīga : Zvaigzne ABC,
2019.
8. Gailīte, Z.
Mūsu Baumaņu Kārlis . Zvaigzne ABC, 2018.