Ilgonis Vilks. Fizika 8. klasei. Stundu plānojums
2022-01-04
Stundu plānojums sastādīts 64 mācību stundām, atbilstoši Skola2030 mācību programmas paraugam.
1. temats. Ko mācās fizikā?
Nr. |
Mācību stundas saturs |
Grāmatas teksts |
1. |
Vielas, ķermeņi un fizikālās parādības |
8. – 10. lpp. |
2. |
Cietu vielu, šķidrumu un gāzu īpašības |
11. – 14. lpp. |
3. |
Mērījumi un mērvienības |
15. – 18. lpp. |
4. |
Pētījumi fizikā. Formatīvā vērtēšana |
19. – 21. lpp. |
5. |
Ķermeņa tilpums |
22. – 23. lpp. |
6. |
Laboratorijas darbs. Neregulāras formas ķermeņa tilpuma noteikšana |
23. lpp. |
7. |
Ķermeņa masa |
24. – 25. lpp. |
8. |
Laboratorijas darbs. Detaļu skaita noteikšana pēc masas |
25. lpp. |
9. |
Nobeiguma darbs |
– |
2. temats. Kā ķermeņi kustas?
Nr. |
Mācību stundas saturs |
Grāmatas teksts |
1. |
Laika mērīšana |
30. – 31. lpp. |
2. |
Kustība un ātrums |
32. – 34. lpp. |
3. |
Vienmērīga kustība |
35 – 37. lpp. |
4. |
Nevienmērīga kustība. Formatīvā vērtēšana. 1. ceturkšņa vērtējums |
38. – 40. lpp. |
5. |
Laboratorijas darbs. Vidējā ātruma noteikšana |
39. lpp. |
6. |
Kustības drošība |
41. – 43. lpp. |
7. |
Rotācija un svārstības |
44. – 47. lpp. |
8. |
Laboratorijas darbs. Svārsta izpēte |
46. lpp. |
9. |
Nobeiguma darbs |
– |
3. temats. Kā svārstības rada skaņu?
Nr. |
Mācību stundas saturs |
Grāmatas teksts, lpp. |
1. |
Skaņas rašanās |
50 |
2. |
Skaņas izplatīšanās |
52 |
3. |
Skaņas ātrums |
55 |
4. |
Svārstības un viļņi. Formatīvā vērtēšana |
57 |
5. |
Skaņas uztveršana |
59 |
6. |
Laboratorijas darbs. Skaņas skaļuma noteikšana |
62 |
7. |
Toņi, tembrs un rezonanse |
63 |
8. |
Pētnieciskais projekts. Mūzikas instrumenta izgatavošana |
66 |
9. |
Ultraskaņa un infraskaņa |
67 |
10. |
Mācību ekskursija, apmeklējot tuvāko orķestri, mūzikas ansambli, koncertzāli |
– |
11. |
Mācību ekskursija, apmeklējot tuvāko orķestri, mūzikas ansambli, koncertzāli |
– |
12. |
Nobeiguma darbs. Semestra vērtējums |
– |
4. temats. Kāpēc ķermeņi kustas?
Nr. |
Mācību stundas saturs |
Grāmatas teksts |
1. |
Mijiedarbība un spēks |
74. – 76. lpp. |
2. |
Spēku saskaitīšana. Inerce un masa |
77. – 80. lpp. |
3. |
Gravitācija un svars |
81. – 83. lpp. |
4. |
Svara maiņa |
84. – 86. lpp. |
5. |
Elastības spēks. Formatīvā vērtēšana |
87. – 89. lpp. |
6. |
Praktiskais darbs. Torņu būves sacensības |
89. lpp. |
7. |
Berzes un pretestības spēks |
90. – 93. lpp. |
8. |
Laboratorijas darbs. Berzes spēka noteikšana |
93. lpp. |
9. |
Vienkāršie mehānismi. Svira |
94. – 96. lpp. |
10. |
Laboratorijas darbs. Sviras līdzsvara izpēte |
96. lpp. |
11. |
Citi vienkāršie mehānismi |
97. – 100. lpp. |
12. |
Nobeiguma darbs |
– |
5. temats. Kāpēc ķermeņi var peldēt šķidrumos un gaisā?
Nr. |
Mācību stundas saturs |
Grāmatas teksts |
1. |
Ķermeņa blīvums |
104. – 107. lpp. |
2. |
Laboratorijas darbs. Ķermeņa blīvuma noteikšana |
106. lpp. |
3. |
Spiediens |
108. – 110. lpp. |
4. |
Laboratorijas darbs. Spiediena noteikšana |
110. lpp. |
5. |
Spiediens šķidrumos un gāzēs |
111. – 113. lpp. |
6. |
Atmosfēras spiediens. Formatīvā vērtēšana. |
114. – 116. lpp. |
7. |
Paskāla likums. Savienotie trauki |
117. – 119. lpp. |
8. |
Arhimēda spēks. Ceturkšņa vērtējums |
120. – 123. lpp. |
9. |
Laboratorijas darbs. Arhimēda spēka pētīšana |
122. lpp. |
10. |
Ķermeņu peldēšana |
124. – 125. lpp. |
11. |
Nobeiguma darbs |
– |
6. temats. Vai darbu var paveikt bez enerģijas?
Nr. |
Mācību stundas saturs |
Grāmatas teksts |
1. |
Mehāniskais darbs |
128. – 130. lpp. |
2. |
Mehāniskā jauda |
131. – 134. lpp. |
3. |
Laboratorijas darbs. Darba un jaudas noteikšana |
133. lpp. |
4. |
Kinētiskā enerģija |
135. – 137. lpp. |
5. |
Potenciālā enerģija. Formatīvā vērtēšana |
138. – 140. lpp. |
6. |
Enerģijas pārvērtības |
141. – 142. lpp. |
7. |
Mācību ekskursija uz tuvāko siltuma vai elektroenerģijas ražotni |
– |
8. |
Mācību ekskursija uz tuvāko siltuma vai elektroenerģijas ražotni |
– |
9. |
Enerģijas nezūdamības likums |
143. – 145. lpp. |
10. |
Dzinēju lietderība |
146. – 148. lpp. |
11. |
Nobeiguma darbs |
– |