iZvaigzne mācību materiālu instalēšana un lietošana – biežāk sastopamās problēmas un to risinājumi

2021-11-11

Sakarā ar tehnoloģiju straujo attīstību un maiņu Apgāds Zvaigzne ABC mājaslapā vairs nepiedāvā iegādāties iZvaigzne mācību materiālus CD, DVD un lejupielādes formātā. Tomēr tiem klientiem, kuri joprojām izmanto iepriekš iegādātos materiālus minētajos formātos, piedāvājam pamācību, kurā aplūkotas iespējamās problēmas un to risinājumi.

Lūdzam ņemt vērā, ka dažādos datoros paziņojumu izskats var atšķirties no šeit attēlotajiem.

Neizdodas materiālu instalēt datorā


1. Lietotājam nav administratora tiesību

Lai instalētu iZvaigzne mācību materiālus datorā, lietotājam jābūt administratora tiesībām. Ja lietotājam nav administratora tiesības, tad, sākot instalēšanas procesu, ekrānā būs redzams dialoglogs, kurā prasīs ievadīt administratora lietotājvārdu un paroli, lai instalēšanu turpinātu. 
Kā rīkoties?
Pirms instalēšanas pārliecinieties, ka datorā ir aktīvs administratora konts, vai arī instalēšanas laikā nodrošiniet, ka ir pieejams administratora lietotājvārds un parole! Tiklīdz ekrānā ir redzams dialoglogs, kurā nepieciešams ievadīt administratora lietotājvārdu un paroli, ievadiet šos datus un turpiniet instalēšanas procesu pēc ekrānā redzamajām norādēm!

2. Redzams paziņojums, ka operētājsistēma neatbalsta lietotni

iZvaigzne mācību materiāli, kurus piedāvājām iegādāties CD, DVD un lejupielādes formātā, ir paredzēti instalēšanai tikai datoros ar operētājsistēmu Windows. Instalējot tos datoros ar citu operētājsistēmu, uz ekrāna kļūst redzams kļūdas paziņojums.

Kā rīkoties?
Instalējiet materiālu datorā ar operētājsistēmu Windows!

3. Pēc licences ievadīšanas ekrānā redzams kļūdas paziņojums

Vispirms pārliecinieties, ka licence ievadīta pareizi! Ja licence ievadīta nepareizi, uz ekrāna kļūs redzams šāds kļūdas paziņojums. 

Mēģiniet vēlreiz ievadīt precīzu licences simbolu virkni!
Tomēr iespējams, ka jūsu licence ir nederīga. Tehnoloģiju attīstības rezultātā mainījās arī licenču veidošanas mehānisms, tāpēc pirms 2018. gada iegādāto materiālu licences nav derīgas, un tās ir jāatjauno. Par kļūdainu licenci liecina šāds kļūdas paziņojums.

Kā rīkoties?
Rakstiet e-pasta vēstuli uz info@izvaigzne.lv, kurā norādiet uz sava iegādātā materiāla norādīto (vai kopā ar lejupielādes failu saņemto) licences numuru un materiāla nosaukumu! Mēs ar jums sazināsimies un nosūtīsim derīgu licenci.

4. Instalēšanas process pārtraukts, kļūda failu kopēšanā

Instalēšanas procesā, pēc tam kad licences numurs ir ievadīts un arī veiksmīgi apstiprināts, iespējams, turpmākā instalēšanas procesa laikā uz ekrāna izvada kļūdas paziņojumu (piemēru sk. attēlā). 

Kļūdu iemesli var būt dažādi – nav pietiekami daudz vietas jūsu datora cietajā diskā, dators neatpazīst kādus instalācijas failus un ievietojis tos karantīnā u. c.
Kā rīkoties?
Pirms instalēšanas pārliecinieties, ka datora cietajā diskā ir pietiekami daudz vietas! Ja tomēr vietas trūkums nav kļūdas paziņojuma iemesls, lūdzam izveidot kļūdas ziņojuma ekrānuzņēmumu un to kopā ar problēmas aprakstu nosūtīt uz info@izvaigzne.lv. Centīsimies izprast kļūdas iemeslus jūsu gadījumā un sazināsimies ar jums.

 

Neizdodas pilnvērtīgi lietot instalētu materiālu


1. Verot vaļā materiālu, uz ekrāna redzams kļūdas paziņojums “Licences kļūda”

Materiāls bijis veiksmīgi instalēts datorā, veiksmīgi lietots, bet pēc kāda laika ekrānā redzams kļūdas paziņojums “Licences kļūda”.

Diemžēl šī kļūda novērojama pēc katra tāda operētājsistēmas Windows atjauninājuma, kurā mainās operētājsistēmas versija (dažas reizes gadā). Tā kā operētājsistēmas atjauninājumi var notikt automātiski, iespējams, versijas nomaiņa notikusi nemanot un materiāla aizsardzības mehānisms neatpazīst datoru ar jauno operētājsistēmas versiju.
Kā rīkoties?
Vispirms materiāls ir jāatinstalē – datora sākuma izvēlnē atrod materiāla lietotnes nosaukumu un uz tā ar peles labo klikšķi atver izkrītošo sarakstu, kurā izvēlas Atinstalēt ( Uninstall). Turpmāk rīkojas pēc ekrānā redzamajām norādēm.

Ja atinstalēšanas procesa laikā uz ekrāna izvada kļūdas paziņojumu, izveidojiet šī paziņojuma ekrānšāviņu un to ar problēmas aprakstu sūtiet uz info@izvaigzne.lv!
Kad atinstalēšanas process ir pabeigts, materiālu instalē no jauna, izmantojot derīgu licenci.

2. Atverot materiālu, pogas ekrānā nav aktīvas

Mēdz gadīties, ka, atverot materiālu, tajā nav iespējams izmantot ekrānā redzamās pārslēgšanās pogas, jo tās ir neaktīvas – uz pogām uzklikšķinot, nekas nenotiek. Šajā gadījumā, iespējams, problēma ir tajā, ka jūsu datorā lietotņu, teksta un attēlu aplūkošanai iestatītais mērogs ir lielāks nekā 100 % vai arī ir novecojuši videokartes draiveri.
Kā rīkoties?
Vispirms – ja nespējat aizvērt materiāla logu ar neaktīvajām pogām, uz tastatūras nospiediet taustiņu ESC! Tādējādi samazināsiet loga izmēru un varēsiet to aizvērt ar krustiņa pogu augšējā labajā stūrī.
Pēc tam iesakām pārbaudīt, vai tekstu, attēlu un lietotņu aplūkošanas mērogs jūsu datorā ir iestatīts uz 100 %. To dara, uz tastatūras nospiežot taustiņu kombināciju Windows + U. Atveras dialoglogs, kura cilnē Displejs sadaļā Padarīt visu lielāku ( Make everything bigger) iestatiet aplūkošanas mērogu uz 100 %!

Pēc tam atveriet mācību materiālu vēlreiz! Ja pogas joprojām nav aktīvas, pārliecinieties, vai ir atjaunināti videokartes draiveri! Ja nepieciešams, lūdziet palīdzību kādam speciālistam to atjaunināšanā!
 

Citi gadījumi

Ja neizdodas atrisināt problēmu, veicot šeit aprakstītos risinājumu soļus, vai rodas kāda cita problēma, rakstiet uz info@izvaigzne.lv – mēģināsim palīdzēt!

Lasītāju atsauksmes

Iesaki draugiem