Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. Mūzika

2020-05-25

Beidzot 3. klasi


1. Katram mākslas veidam ir tam raksturīgi izteiksmes līdzekļi

1.4. Saklausa, atšķir, dziedot un muzicējot kopā ar visiem lieto mūzikas izteiksmes līdzekļus (melodija, dinamika, temps, skaņas nokrāsa, reģistrs). Eksperimentējot ar tiem (piemēram, lēnu tempu nomaina ar ātru, augstu reģistru ar zemu), stāsta par izmaiņu radīto noskaņu.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 1. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2001.
2. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 2. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2001.
3. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2002.
4. B. Brice “ Skaņu pasakas un ritma rotaļas ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2011.
5. I. Udodova, “ Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.

1.5. Dzied unisonā pēc dzirdes jebkurā tonalitātē. Dzied unisonā pēc notīm vienkāršas melodijas ar pakāpju nosaukumiem un ar nošu nosaukumiem Do mažorā un la minorā. Saklausa un atšķir noturīgās un nenoturīgās pakāpes skaņkārtā, skaidro tonikas trijskaņa uzdevumu mūzikā.
1. “ Mazais špiks. Mūzikā ”, Rīga: Zvaigzne ABC.
2. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 1. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2001.
3. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 2. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2001.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2002.

1.6. Skandē un dzied, spēlē ritma instrumentus, veido vienkāršus ritma pavadījumus, izmantojot dažāda ilguma ritma vienības 2/4, 3/4 un 4/4 taktsmērā.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 1. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2001.
2. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 2. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2001.
3. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2002.
4. B. Brice “ Es būšu varens muzikants. Dziedi un spēlē! ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2012.
5. B. Brice “ Visi desmit spēlējas ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2017.
2. B. Brice “ Skaņu pasakas un ritma rotaļas” , Rīga: Zvaigzne ABC, 2011.

2. Ideju, emociju un viedokļa paušanā nepieciešama drosme, neatlaidība un gatavība izmēģināt dažādas pieejas

2.3. Uzstājas auditorijas priekšā individuālā priekšnesumā. Stāsta par uzstāšanās laikā piedzīvoto, vērtē savu sniegumu.
A. Apele “ Prasme runāt publiski ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2011.

3. Radošajā darbībā cilvēks pēta un pauž savu identitāti, izprot atšķirīgus pasaules uzskatus un tradīcijas, novērtē mantojumu un mākslinieciskas inovācijas

3.1. Individuāli, pārī vai grupā vienojas par idejas īstenošanas soļiem un eksperimentējot veido radošu darbu (piemēram, raksta nelielus radošus darbus rakstos vai mutvārdos apgūto žanru un tēlainās izteiksmes līdzekļu apjomā. Izzinot un pētot skaņu avotus, eksperimentē ar skaņu rīkiem, sacer vienkāršas melodijas ar folkloras tekstiem brīvā formā, rada un ieraksta skaņu gleznas). Izvērtē darbu atbilstoši noteiktiem kritērijiem.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2002.
2. B. Brice “ Es būšu varens muzikants. Dziedi un spēlē! ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2012.
3. „ Gudru ņēmu padomiņu ”, sak. I. Celmiņa, Rīga: Zvaigzne ABC, 2008.
4. “ Teic, māmiņa, manu darbu. Latviešu tautasdziesmas ”, sak. A. Graubiņa, Rīga: Zvaigzne ABC, 2014.
5. “ Spēlēsim, dziedāsim! ”, sast. G. Pitkevica, Rīga: Zvaigzne ABC, 2019.

3.3. Interpretē viena mākslas veida darbu ar cita mākslas veida izteiksmes līdzekļiem vecumposmam atbilstošā apjomā, piemēram, ilustrē literāru vai folkloras darbu, dziesmu vai skaņdarbu ar vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļiem, stāsta cits citam, kādus tēlus var radīt.
1. Gudru ņēmu padomiņu ”, sak. I. Celmiņa, Rīga: Zvaigzne ABC, 2008.
2. B. Andermane “ Rudentiņš bagāts vīrs ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2017.
3. “ Teic, māmiņa, manu darbu. Latviešu tautasdziesmas ”, sak. A. Graubiņa, Rīga: Zvaigzne ABC, 2014.

3.6. Apliecina savu piederību noteiktai kultūrai, piedaloties tautas tradīciju pasākumos. Skaidro to personisko nozīmību.
1. A. Rancāne, G. Siliņa-Jasjukeviča, I. Briška “ Saules gads. Lielā diena ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2016.
2. “ Gadskārtu tautasdziesmas ”, sak. I. Celmiņa, Rīga: Zvaigzne ABC, 2019.
3. “ Ziemassvētki. Tautasdziesmas, mīklas, ticējumi... ”, sak. K. Skrīvele, Rīga: Zvaigzne ABC, 1997.

3.8. Klausās un atšķir latviešu tautas tradicionālos mūzikas instrumentus (kokli, trideksni, sietiņu, stabuli) pēc attēla un skanējuma. Grupās pēta un atklāj instrumentu skaņas veidošanās principus.
1. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 1. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2001.
2. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 2. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2001.
3. I. Vilkārse, I. Čerpinska “ Mūzika 3. klasei ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2002.
4. I. Udodova, “ Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC, 2003


Beidzot 6. klasi


1. Katram mākslas veidam ir tam raksturīgi izteiksmes līdzekļi

1.1. Raksturo mākslas (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris, arhitektūra un dizains) izteiksmes līdzekļus un novērtē iespējas ar tiem radoši izpausties
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.
4. I. Udodova, “ Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.

1.4. Klausās, atpazīst un daudzveidīgā muzikālā darbībā lieto mūzikas izteiksmes līdzekļus (melodija, dinamika, temps, tembrs, reģistrs, skaņveides paņēmieni). Vērtē, kā skaņdarba vai dziesmas raksturs mainās, tos variējot
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.
4. I. Udodova, “ Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC, 2003

1.5. Dzied kopā ar visiem unisonā un kanonā dziesmas pēc dzirdes jebkurā tonalitātē, dzied ar pakāpju nosaukumiem un pēc notīm vienkāršas melodijas tonalitātēs ar vienu zīmi. Skaidro toņa, pustoņa, alterācijas zīmju (diēzs, bemols, bekars) nozīmi mūzikā. Saklausa atšķirības starp vienkāršajiem intervāliem un saskaņām (disonanses, konsonanses), skaņkārtu, trijskani (mažors, minors), skaidro to nozīmi mūzikas tēla veidošanā. Instrumentspēlē (metalofons, ksilofons) lieto burtu apzīmējumus
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.

1.6. Skandē un dzied, grupē un veido skanošo žestu un ritma pavadījumus, izmantojot apgūtās ritma vienības un ritma grupas, un punktētos ritmus radošos vingrinājumos iepriekš apgūtajos taktsmēros un 3/8 un 6/8 taktsmērā, skaidro to ietekmi uz mūzikas raksturu un noskaņu
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.

2. Ideju, emociju un viedokļa paušanā nepieciešama drosme, neatlaidība un gatavība izmēģināt dažādas pieejas

2.3. Uzstājas auditorijas priekšā individuālā priekšnesumā, atpazīst uztraukumu un bailes un ar pedagoga palīdzību meklē tam risinājumu. Vērtē savu un citu sniegumu
A. Apele “ Prasme runāt publiski ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2011.

3. Radošajā darbībā cilvēks pēta un pauž savu identitāti, izprot atšķirīgus pasaules uzskatus un tradīcijas, novērtē mantojumu un mākslinieciskas inovācijas

3.1. Diskutē, apspriež idejas, individuāli, pārī vai grupā veido radošu darbu (piemēram, raksta ritmizētus literārus tekstus, dialogus, monologus, sižetiskus vēstījumus, tēlainus aprakstus, fantāzijas vai literārās pasakas žanra eksperimentus, sacer skaņdarbu, izmantojot kādu no apgūtajām mūzikas formām, veido skaņu partitūras, rada skaņu stāstus), eksperimentējot un kombinējot mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus atbilstoši radošā darba ieceres mērķim
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klase i. Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.

3.3. Izmanto dažādu mākslas veidu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris) iespējas savu emociju, vērtību un ideju paušanai. Interpretē mākslas darbu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris) vecumposmam atbilstošā apjomā ar citu mākslas veidu izteiksmes līdzekļiem. Salīdzina, kā atšķiras viena un tā paša sižeta atspoguļojums dažādos mākslas veidos
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.
4. “ Visas manas emocijas. Iemācies mīlēt savas izjūtas ”. Rīga : Zvaigzne ABC, 2019.

3.4. Demonstrē, eksponē, atskaņo, raksta un lasa sadarbībā paveikto. Novērtē savu un klasesbiedru veidotus darbus kā autordarbus. Izmantojot citu autoru darbus vai idejas, atsaucas uz tiem, norādot avotus
A. Apele “ Prasme runāt publiski ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2011

3.6. Raksturo un vērtē materiālā un nemateriālā kultūras mantojuma (piemēram, mutvārdu tradīcijas un izpausmes, rituāli, Dziesmu un deju svētki) nozīmi identitātes saglabāšanā
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.
4. A. Rancāne, G. Siliņa-Jasjukeviča, I. Briška “ Saules gads. Lielā diena ”, Rīga: Zvaigzne ABC, 2016.
5. I. Udodova, “ Mūzikas literatūra, 1 ”. Rīga : Zvaigzne ABC, 2003

3.8. Saklausa, pēta un skaidro atšķirības starp Baltijas un citu tautu tradicionālajiem mūzikas instrumentiem. Stāsta par mūzikas instrumentu lomu tautas tradīcijās
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.

4. Mākslas darbi rodas noteikta laikmeta un kultūras mijiedarbībā. Tie veido daudzveidīgu pieredzi, attīsta estētisko un kultūras izpratni un spēj radīt pārmaiņas sabiedrībā

4.2. Individuāli novērtē mākslas darba iedarbību uz dažādiem uztveres veidiem (piemēram, valodiskais, vizuālais, audiālais, kinestētiskais). Interpretē mākslas darbā (vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, literatūra, teātris, arhitektūra un dizains) ietverto informāciju un idejas un iztēlē uztveramo, pauž savu viedokli, emocionālo attieksmi un estētisko vērtējumu
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei. Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.

4.3. Saskata un novērtē autora pašizpausmes, cilvēka pārdzīvojumu un savstarpējo attiecību, kultūras un apkārtējās vides atspoguļojumu mākslas darbos (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris, arhitektūra un dizains). Raksturo un vērtē mākslas darbā aktualizētās problēmas un vērtības, saistot tās ar personisko pieredzi un pasaulē notiekošo
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004

4.4. Lasa, klausās, skatās un vēro mācīšanās mērķim atbilstošus dažādu mākslas veidu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris) darbus. Izsaka savu viedokli par lasīto, saklausīto, redzēto un raksturo dažādu žanru un stilu darbus mūzikā un vizuālajā mākslā. Mācās atšķirt un izvēlēties augstvērtīgus mākslas darbus
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei. Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.

4.5. Raksturo tēlus, salīdzina tēlu un savas vērtības un intereses. Iepazīstina ar sev zināmu populāru mākslas darbu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris, arhitektūra un dizains) un tēlu daudzveidību, pamatojot interpretē to popularitāti sabiedrībā
1. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 4. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2002.
2. Vasmanis, I., Vilkārse, I. Mūzika 5. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 6. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2004.


Beidzot 9. klasi

1. Katram mākslas veidam ir tam raksturīgi izteiksmes līdzekļi

1.1. Sava radošā darba prezentācijā un aprakstā izmanto informācijas avotus un atsauces uz tiem, lai pamatotu izvēlēto mākslas veidu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris, arhitektūra un dizains) un tā izteiksmes līdzekļus
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2008.

1.4. Atpazīst skaņdarbā un nošu rakstā apgūtajiem mūzikas stiliem raksturīgos mūzikas izteiksmes līdzekļus, mērķtiecīgi tos izmanto muzikāli radošajā darbībā. Pēta nošu pieraksta paraugus, izzina, kā veidojies un attīstījies nošu raksts. Pieraksta savu muzikālo sacerējumu, izvērtē to pēc kopīgi izstrādātiem kritērijiem
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 7. klase i. Rīga : Zvaigzne ABC, 2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2008.
4. Udodova, I., Mūzikas literatūra, 1 . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003

1.5. Dzied kopā ar visiem un grupā unisonā un kanonā dziesmas pēc dzirdes jebkurā tonalitātē, dzied un spēlē pēc notīm vienkāršas melodijas tonalitātēs līdz divām zīmēm. Saskata un saklausa atšķirības starp konsonansēm un disonansēm, raksturo to nozīmi mūzikas tēla veidošanā. Veido vienkāršus dziesmu pavadījumus, izmantojot I, IV, V pakāpes trijskaņus. Iestudē priekšnesumu, ietverot apgūtās dziesmas, skandēšanas partitūras, un izvērtē repertuāra atbilstību priekšnesuma iecerei
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2008.

1.6. Saklausa un kombinē apgūtās ritma struktūras dažādos taktsmēros, lieto radošos vingrinājumos muzicēšanas procesā, skaidro ritma līdzekļu atbilstību apgūtajiem mūzikas žanriem un stiliem
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2008.
4. Udodova, I., Mūzikas literatūra, 1 . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003

3. Radošajā darbībā cilvēks pēta un pauž savu identitāti, izprot atšķirīgus pasaules uzskatus un tradīcijas, novērtē mantojumu un mākslinieciskas inovācijas

3.8. Klausās, pēta, atšķir pēc attēla, nosaukuma un tembra klasiskos un populārās mūzikas instrumentus, skaidro to lietojumu atbilstoši mūzikas stilam, laikmetam. Klausās un salīdzina viena un tā paša skaņdarba dažādas interpretācijas
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 9. klasei. Rīga : Zvaigzne ABC, 2008.
4. Udodova, I., Mūzikas literatūra, 1 . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003

4. Mākslas darbi rodas noteikta laikmeta un kultūras mijiedarbībā. Tie veido daudzveidīgu pieredzi, attīsta estētisko un kultūras izpratni un spēj radīt pārmaiņas sabiedrībā

4.3. Analizē un diskutē par mākslas darbā (literatūra, vizuālā māksla, mūzika, teātris) ietvertām individuālām un sabiedrībai kopumā svarīgām vērtībām
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2008.

4.4. Lasa, klausās, skatās, vēro mācīšanās mērķim atbilstošus dažādu mākslas veidu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris), žanru, stilu un virzienu darbus, paplašinot savu ētisko un estētisko pieredzi. Analizē un diskutē par pazīmēm un mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem atbilstoši žanram, stilam un virzienam mūzikā un vizuālajā mākslā. Mācās atšķirt un izvēlēties augstvērtīgus mākslas darbus
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2008.
4. Udodova, I., Mūzikas literatūra, 1 . Rīga : Zvaigzne ABC, 2003.

4.5. Analizē mākslas darbu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris, arhitektūra un dizains) un tēlu nozīmi dažādu ideoloģiju un politikas izpausmēs. Vērtē mākslas darba, tā autora ietekmi un atbildību sabiedrības uzskatu veidošanā. Analizē autoru un viņu darbu popularitāti noteiktā laikā
1. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 7. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2005.
2. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 8. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006.
3. Grauzdiņa, I., Vasmanis, I. Mūzika 9. klasei . Rīga : Zvaigzne ABC, 2008.
4. Udodova, I., Mūzikas literatūra, 2 . Rīga : Zvaigzne ABC, 2006
5. Mazvērsīte, D. Melnbaltās dziesmas. No Alfrēda Vintera līdz Zigfrīdam Račiņam . Rīga : Zvaigzne ABC, 2020.
6. Mazvērsīte, D. Elga Igenberga. Dzīves riču-raču. Latviešu estrādes dzimšana Rīga : Zvaigzne ABC, 2014.
7. Bauere, I. Jānis Lūsēns trešais . Rīga : Zvaigzne ABC, 2019.
8. Gailīte, Z. Mūsu Baumaņu Kārlis . Zvaigzne ABC, 2018.

Iesaki draugiem