Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. Teātra māksla
2020-05-18
Literatūra Teātra māksla Vizuālā māksla Mūzika
Lai teātra mākslas mācību priekšmeta stundās varētu attīstīt un pilnveidot standartā un paraugprogrammā ietvertās skolēnam attīstāmās nozīmīgākās prasmju grupas – ķermeņa plastikas pārvaldīšana (stāja, gaita, kustība, poza, žesti, mīmika); mutvārdu runas tehnikas pārvaldīšana (intonācija, elpošana, dikcija, balss raidīšana, tēlošana ar balsi, runas melodija), orientēšanās fiziskajā telpā (attiecības: es – citi spēlētāji telpā, es – objekti telpā), orientēšanās skaniskajā telpā (attiecības: es – manas skaņas, es – citu skaņas), kā arī nozīmīgas caurviju prasmes, kā sadarbība ar auditoriju/partnerība, pašvadīta mācīšanās, jaunrade un uzņēmējspēja, – piedāvājam dažādus mācību materiālus.
Anita Grīva, Vigo Graudiņš.
Spēlēsim leļļu teātri! Ludziņas, dziesmas,
padomi rokas leļļu darināšanā + papildsaturs (e-grāmata)
Trīs ludziņas ar dziesmu tekstiem un notīm rotaļnodarbībām
bērnudārzā vai mācību darbam sākumskolā. Ieteikumi, kā mīkstās
rotaļlietas pārvērst skaistās rokas lellēs un kā uzbūvēt pavisam
vienkāršu leļļu teātra skatuvi. Papildsaturā dziesmu un fona
mūzikas fonogrammas.
Denvers Kasado.
Skolēna pašizpausme teātra mākslā
16 nodarbību plāni skolēniem vecumā no 7 līdz 16 gadiem radošas
pašizpausmes attīstīšanai; atšķirīgas sarežģītības pakāpes uzdevumi
jaunākiem un vecākiem skolēniem; dažādi autora pedagoga praksē
izmantoti paņēmieni, lai rosinātu skolēnus piedzīvot teātri kā
starpdisciplināru mākslu, kurā izteiksmes līdzeklis ir pats
aktieris.
Zigurds Neimanis.
40 dialogi. Skolēna pašizpausme teātra
mākslā
Palīglīdzeklis jebkura vecuma skolēniem literatūras un teātra
mākslas stundās, klases stundās, interešu izglītības nodarbībās, kā
arī dažādos skolas pasākumos fantāzijas raisīšanai, radošam
pašizpētes un pašizpausmes procesam, komunikācijas prasmes
pilnveidei, teātra kā starpdisciplināras mākslas
izpratnei.
Antonija Apele.
Prasme runāt publiski
Izdevumā piedāvāti vingrinājumi elastīgas runas aparāta
muskulatūras iegūšanai un saglabāšanai; vingrinājumi pareizas
elpošanas izkopšanai un balss diapazona paplašināšanai; radīts
priekšstats par tekta loģisku analīzi; sniegti ieteikumi, kas noder
pirms publiskas uzstāšanās.
Eduards de Bono.
Sešas domāšanas cepures
Sešas domāšanas cepures māca uz jebkuru ideju, problēmu, procesu
paskatīties no sešiem dažādiem skatpunktiem. Teātra mākslā
izmantojama literāra tēla rīcības interpretācija pēc sešu domāšanas
cepuru metodes, lietojot atbilstošas krāsas cepures – Baltā cepurē
objektīvi informējot par faktiem, Sarkanajā cepurē emocionāli
atraktīvi aizstāvot tēla rīcību, Melnajā cepurē objektīvi
kritizējot tēla rīcību, Dzeltenajā cepurē optimistiski slavējot,
Zaļajā cepurē pierādot radošu risinājumu piedāvājumus un jaunradi
tēla rīcībā, Zilajā cepure atstāstot tēla rīcību it kā detektīvs
būtu novērojis.
Ieva Samauska.
Trakas lietas jeb ieraksti policijas
dežūržurnālā
Humorpilna ludziņa, sarakstīta vieglā, ritmiskā valodā, kas ir gan
lasāma lomās, gan izspēlējama teātra mākslas stundās, skolas
pasākumos, skolēnu teātra nodarbībās.
Evija Gulbe, Linda Lošina.
Lilallā un viņas pigoriņi + CD (15 dziesmas un
fonogrammas)
Piecpadsmit stāsti par mazo pigoriņu (mazbērnu) viesošanos pie
omītes Lilallā. Šie stāsti ir dramatizējami, izmantojot grāmatai
pievienoto CD ar 15 dziesmām un to fonogrammām. Dziesmu tekstu
autore ir Evija Gulbe, mūzikas autore – Anita
Rezevska. Dziesmas iedziedājuši un iespēlējuši – koncertgrupa
“Pigoriņi” un rokenrola grupa "Big Al & The Jokers".
Latviešu fabulas lieliem un maziem
Krājumā apkopotas fabulas, kas tapušas no 19. gadsimta vidus līdz
pat mūsdienām. Tās ir ne vien aizraujoša lasāmviela, bet arī palīgs
skolēniem, apgūstot teātra mākslu un publisko runu.