Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. Teātra māksla

2020-05-18

Literatūra Teātra māksla Vizuālā māksla Mūzika

Lai teātra mākslas mācību priekšmeta stundās varētu attīstīt un pilnveidot standartā un paraugprogrammā ietvertās skolēnam attīstāmās nozīmīgākās prasmju grupas – ķermeņa plastikas pārvaldīšana (stāja, gaita, kustība, poza, žesti, mīmika); mutvārdu runas tehnikas pārvaldīšana (intonācija, elpošana, dikcija, balss raidīšana, tēlošana ar balsi, runas melodija), orientēšanās fiziskajā telpā (attiecības: es – citi spēlētāji telpā, es – objekti telpā), orientēšanās skaniskajā telpā (attiecības: es – manas skaņas, es – citu skaņas), kā arī nozīmīgas caurviju prasmes, kā sadarbība ar auditoriju/partnerība, pašvadīta mācīšanās, jaunrade un uzņēmējspēja, – piedāvājam dažādus mācību materiālus.

Anita Grīva, Vigo Graudiņš. Spēlēsim leļļu teātri! Ludziņas, dziesmas, padomi rokas leļļu darināšanā + papildsaturs (e-grāmata)
Trīs ludziņas ar dziesmu tekstiem un notīm rotaļnodarbībām bērnudārzā vai mācību darbam sākumskolā. Ieteikumi, kā mīkstās rotaļlietas pārvērst skaistās rokas lellēs un kā uzbūvēt pavisam vienkāršu leļļu teātra skatuvi. Papildsaturā dziesmu un fona mūzikas fonogrammas.

Denvers Kasado. Skolēna pašizpausme teātra mākslā
16 nodarbību plāni skolēniem vecumā no 7 līdz 16 gadiem radošas pašizpausmes attīstīšanai; atšķirīgas sarežģītības pakāpes uzdevumi jaunākiem un vecākiem skolēniem; dažādi autora pedagoga praksē izmantoti paņēmieni, lai rosinātu skolēnus piedzīvot teātri kā starpdisciplināru mākslu, kurā izteiksmes līdzeklis ir pats aktieris.


Zigurds Neimanis. 40 dialogi. Skolēna pašizpausme teātra mākslā
Palīglīdzeklis jebkura vecuma skolēniem literatūras un teātra mākslas stundās, klases stundās, interešu izglītības nodarbībās, kā arī dažādos skolas pasākumos fantāzijas raisīšanai, radošam pašizpētes un pašizpausmes procesam, komunikācijas prasmes pilnveidei, teātra kā starpdisciplināras mākslas izpratnei. 

Antonija Apele. Prasme runāt publiski
Izdevumā piedāvāti vingrinājumi elastīgas runas aparāta muskulatūras iegūšanai un saglabāšanai; vingrinājumi pareizas elpošanas izkopšanai un balss diapazona paplašināšanai; radīts priekšstats par tekta loģisku analīzi; sniegti ieteikumi, kas noder pirms publiskas uzstāšanās.


Eduards de Bono. Sešas domāšanas cepures
Sešas domāšanas cepures māca uz jebkuru ideju, problēmu, procesu paskatīties no sešiem dažādiem skatpunktiem. Teātra mākslā izmantojama literāra tēla rīcības interpretācija pēc sešu domāšanas cepuru metodes, lietojot atbilstošas krāsas cepures – Baltā cepurē objektīvi informējot par faktiem, Sarkanajā cepurē emocionāli atraktīvi aizstāvot tēla rīcību, Melnajā cepurē objektīvi kritizējot tēla rīcību, Dzeltenajā cepurē optimistiski slavējot, Zaļajā cepurē pierādot radošu risinājumu piedāvājumus un jaunradi tēla rīcībā, Zilajā cepure atstāstot tēla rīcību it kā detektīvs būtu novērojis.

Ieva Samauska. Trakas lietas jeb ieraksti policijas dežūržurnālā
Humorpilna ludziņa, sarakstīta vieglā, ritmiskā valodā, kas ir gan lasāma lomās, gan izspēlējama teātra mākslas stundās, skolas pasākumos, skolēnu teātra nodarbībās.

Evija Gulbe, Linda Lošina. Lilallā un viņas pigoriņi + CD (15 dziesmas un fonogrammas)
Piecpadsmit stāsti par mazo pigoriņu (mazbērnu) viesošanos pie omītes Lilallā. Šie stāsti ir dramatizējami, izmantojot grāmatai pievienoto CD ar 15 dziesmām un to fonogrammām. Dziesmu tekstu autore ir Evija Gulbe, mūzikas autore – Anita Rezevska. Dziesmas iedziedājuši un iespēlējuši – koncertgrupa “Pigoriņi” un rokenrola grupa "Big Al & The Jokers".

Latviešu fabulas lieliem un maziem
Krājumā apkopotas fabulas, kas tapušas no 19. gadsimta vidus līdz pat mūsdienām. Tās ir ne vien aizraujoša lasāmviela, bet arī palīgs skolēniem, apgūstot teātra mākslu un publisko runu.

Iesaki draugiem