Apraksts

Mācību komplekti literatūrā 4.–9. klasei atbilst 2004. gadā ISEC apstiprinātajam mācību priekšmeta standartam un literatūras paraugprogrammas 2. variantam (sk. Iveta Vīduša. Literatūra 4.–9. klasei. Mācību programma. – R.: Zvaigzne ABC, 2005.).
Komplektos īstenoti tie literatūras apguves mērķi un uzdevumi, kuru pamatā ir daiļliteratūras un folkloras izpratne un personības pilnveide vienlaikus ar prasmju izvirzīšanu centrā un žanrisko pieeju mācību saturam. Atbilstoši mācību priekšmeta standartam autori vielas sadalē ir ievērojuši principu: 2/3 laika paredzēt savas tautas folkloras, mitoloģijas un literatūras, 1/3 – citu tautu folkloras, mitoloģijas un literatūras apguvei. Gan mācību grāmatā, gan darba lapās zināšanas netiek sniegtas gatavā veidā, bet rosina skolēnus pašus rast atbildes. Izmantota arī citu mācību priekšmetu integrācija, īpašu vērību veltot valodai.
Mācību grāmatā “Literatūra 5. klasei” autores Gunta Sālījuma un Inga Zemīte atbilstoši skolotāja grāmatā aprakstītajai metodikai ir piedāvājušas iespējamo literārās analīzes ceļu gan plašam latviešu un cittautu, gan literāro (K. Skalbes, Ē. Kūļa, H. K. Andersena un A. A. Milna) pasaku klāstam, V. Plūdoņa un F. Bārdas dzejai, A. Brigaderes lugai “Sprīdītis”, kā arī prozai – J. Jaunsudrabiņa atmiņu tēlojuma “Baltā grāmata” fragmentiem, J. Poruka stāstam “Kauja pie Knipskas”, Sudrabu Edžus stāstam “Dullais Dauka” un L. M. Montgomerijas romāna “Anna no “Zaļajiem jumtiem”” fragmentiem. Grāmatā ir daudzas dažādas papildu uzziņas, kas sekmē vielas apgūšanu, un krāsu ilustrācijas.

Iesaki draugiem