Apraksts

Grāmata VECĀKIEM par to, kā palīdzēt BĒRNIEM sasniegt fizisku un intelektuālu IZCILĪBU.

Grāmata, kurā autori piedāvā jaunu izpratni par cilvēka potenciāla atraisīšanu caur kustību brīvību un par to, kā agrīna mobilitāte ietekmē cilvēka fizisko un smadzeņu attīstību visa mūža garumā.

Bērni visintensīvāk aug no dzimšanas līdz 6 gadu vecumam. Šajā laikā ir vitāli veicināt viņu fizisko attīstību, jo garīgās un fiziskās spējas ir savstarpēji saistītas.
Unikālajā grāmatā "Aktīvs mazulis - gudrs mazulis!" sniegtas precīzas norādes, lai vecāki paši varētu izveidot fiziskās attīstības programmu saviem bērniem. Pamatprincipi un vingrojumi ir pavisam vienkārši: nodrošināt bērnam pilnīgu kustību brīvību kopš dzimšanas brīža, stimulēt rāpošanu un kustības, kas attīsta vestibulāro aparātu, veicināt skriešanu un mudināt izpildīt vingrojumus, karājoties ar rokām pie stieņa. Turklāt – darīt to kopā ar bērnu. Un ar prieku :)

Glens Domens (Glenn Doman) ir fizikālās terapijas doktors un savu dzīvi ziedojis bērnu smadzeņu darbības izpētei, viņš ir arī daudzu pasaulē populāru šai tēmai veltītu grāmatu autors. 1955. gadā viņš nodibināja "The Institutes for the Achievment of Human Potential", kuros darbojoties ar bērniem, kam ir smadzeņu darbības traucējumi, nonāca pie sensacionālām atziņām saistībā ar veselu bērnu attīstības veicināšanu.

Duglass Domens (Douglas Domann) ir The Institutes direktora vietnieks un Glena dēls. Dibinājis School for Human Development jauniešiem ar smadzeņu darbības traucējumiem un sadarbībā ar Brūsu Heigiju izveidojis Human Development Course – pasaulē pirmo platformu, kas izmanto fiziskās aktivitātes, lai veicinātu neiroloģisko attīstību. Duglass ir grāmatas How To Teach Your Baby To Swim autors.

Brūss Heigijs (Bruce Hagy) ir bijušais The Institutes for the Achievment of Physical Excellence direktors, kas The Institutes pievienojās septiņdesmitajos gados. Brūsa izglītība un pieredze medicīnā un fizikālā terapijā viņam ļāvusi ātri iesaistīties fizisko problēmu risināšanā gan veseliem, gan slimiem bērniem.

Glena Domena institūti vispasaules ievērību izpelnījās, kad, strādājot ar Domena metodi, bērni ar galvas smadzeņu bojājumiem un vispārēju paralīzi sāka kustināt rokas un kājas, tad – līst uz vēdera, pēc tam – rāpot un beidzot – arī staigāt un skriet.
Grāmatas autori aicina vecākus tādā pašā veidā darboties arī ar saviem veselajiem bērniem.

No angļu valodas tulkoja Vija Stabulniece.

Iesaki draugiem