Apraksts

Vai burtu un ciparu apguvei noder tikai izdales materiāli no papīra vai kāda cita materiāla? Nebūt ne! Šim nolūkam var izmantot parastus akmentiņus.

Ilze Vindberga piedāvā aizraujošas idejas, kā kopā ar bērniem doties dabā, meklēt un atrast lielākus un mazākus oļus, nokrāsot tos un pēc tam  lietderīgi pielietot mācīšanās un rotaļu procesā.

Grāmatā sniegti daudzi padomi, kā bērniem pašu spēkiem pieaugušo vadībā izgatavot lieliskus mācību līdzekļus – akmentiņus ar burtiem, cipariem, krāsām, ornamentiem, ceļa zīmēm, pilsētu nosaukumiem utt. un izmantot tos ne tikai matemātikas, rakstītprasmes un lasītprasmes apguvē, bet arī lai mācītos ģeogrāfiju, ceļu satiksmes noteikumus, krāsu vizuālās atšķirības un klasifikāciju, telpisko domāšanu un vēl daudz ko citu. Darbošanās ar krāsainajiem akmentiņiem noderēs, lai attīstītu bērnu loģisko domāšanu, kā arī lai veicinātu un pilnveidotu viņu novērošanas spējas. Turklāt, ja šī radošā procesa laikā pieaugušie bērnus mudina stāstīt par redzēto un padarīto, tiek attīstīta ne tikai viņu valodas prasme, bet arī bagātināts bērnu vārdu krājums.

Grāmatas noslēgumā iekļautas sešas spēles, kurās var piedalīties gan bērni, gan pieaugušie – vecāki, vecvecāki, audzinātāji, aukles, draugi un radi, tādā veidā kopā pilnvērtīgi pavadot brīvo laiku.  Savukārt izgatavojot kopā ar bērniem grāmatā piedāvātās oriģinālās dāvanas ģimenes locekļiem un draugiem, darinot spēli vai rotaļlietu tiks attīstītas bērnu sociālās prasmes – rosināta vēlme spēlēties kopā ar pieaugušajiem un vienaudžiem, darboties komandā, izjust prieku par darbību un pastāstīt par paveikto.
Košā grāmata noderēs visai ģimenei, lai kopā mācītos un rotaļātos.


Ilze Vindberga (1982) ir informācijas tehnoloģiju maģistrs un ikdienā piedalās Informācijas sistēmu izstrādes procesos.

Atpūšoties no ikdienas, Ilze krāso akmeņus. Šī nodarbe ir kļuvusi par Ilzes vaļasprieku. Viņai patīk sagādāt ģimenei un draugiem pārsteigumus ar pašgatavotām dāvaniņām – Ilze no akmens darina ledusskapja magnētiņus, suvenīrus, dekorus un citus nieciņus.

Akmeņu krāsošana Ilzei aizsākās kā eksperiments, vasarā atpūšoties ar ģimeni pie Lubānas ezera, kad līdzi bija paņemtas krāsas. Savukārt, interese par krāsām radās viņai jau pamatskolas laikā, jo vizuālo mākslu Ilzei mācīja skolotājs – autoritāte, kurš prata ieinteresēt, aizraut un no kura viņa ļoti vēlējās kaut ko mācīties.

Iesaki draugiem